کمک 100 میلیون ریالی خیران برای تجهیز کتابخانه‌های عمومی کاشمر
کد خبر: 3485408
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴

کمک 100 میلیون ریالی خیران برای تجهیز کتابخانه‌های عمومی کاشمر

گروه اجتماعی: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر گفت: 100 میلیون ریال در قالب کتاب و تجهیزات رایانه‌ای با همت و پیگیری یکی از کتابداران شهرستان کاشمر، به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اهدا شد.

محمدرضا بدیع زادگان، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی با بیان اینکه با تلاش و پیگیری منصوره زنگویی، کتابدار کتابخانه امام علی(ع) کاشمر مبلغ 30 میلیون ریال تجهیزات رایانه‌ای برای کتابخانه‌های عمومی امام علی(ع) و شهید مدرس کاشمر از خیران جذب و به این کتابخانه‌ها اهدا شد.
وی افزود: با توجه به نیاز مبرم کتابخانه‌های عمومی به کتاب‌های کمک درسی جدید با پیگیری‌های این کتابدار از طریق ناشران کتاب‌های کمک درسی، 250 نسخه کتاب کمک درسی و کنکور با ارزش ریالی 60 میلیون ریال به کتابخانه عمومی امام علی(ع) کاشمر اهدا و در اختیار اعضا و به ویژه دانش آموزان و داوطلبان شرکت در کنکور قرار گرفت.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر گفت: همچنین با همت و پیگیری یکی از کتابداران شهرستان کاشمر نیز 100 میلیون ریال در قالب کتاب و تجهیزات رایانه‌ای به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اهدا شد.
وی با اشاره به اینکه با کمک خیران مبلغ 10 میلیون ریال هم برای تجهیز و رنگ‌آمیزی بخش کودک کتابخانه امام علی(ع)، کاشمر هزینه شده است، اظهار کرد: به دلیل مشکلات فراوان در حوزه تجهیزات و سالن‌های مطالعه نیازمند حضور خیران هستیم.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر با بیان اینکه مشکلات آنقدر بسیار است که بدون کمک خیران نمی‌توانیم کاری انجام دهیم، عنوان کرد: بسیاری از روستاهای پرجمعیت فاقد کتابخانه هستند، به همین جهت خیران را به روستاها سوق داده‌ایم.
وی همچنین از مجوزدار بودن تنها سه روستای فدافن، فرگ و اوندر در کل شهرستان برای احداث کتابخانه خبر داد و افزود: بدون شک در این زمنه خیران می‌توانند حضور مثمر ثمری داشته باشند.
بدیع‌زادگان با اعلام اینکه کتابخانه مرکزی کاشمر با عمری 50 ساله، کتابخانه امام علی(ع) که در گذشته غسالخانه بوده از قدمت بالایی برخوردار است و کتابخانه شهر ریوش با عمر بالای 20 سال دچار فرسودگی و بعضأ تخریب شده‌اند، عنوان کرد: متأسفانه در حال حاضر به دلیل فرسودگی شاهد تخریب کتابخانه ریوش هستیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل فرسوده بودن کتابخانه ریوش از سالن آمفی تئاتر آن هیچ استفاده‌ای نمی‌توان کرد، ابراز کرد: به دلیل اینکه کتابخانه ریوش به جز، نیم درصد درآمد شهرداری منبع اعتباری دیگری ندارد، نمی‌شود برای آن کاری کرد.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر در ادامه به کمبودها در خصوص تجهیزات کتابخانه‌ای همانند، میز و صندلی، قفسه کتاب، سیستم‌های کامپیوتر، بخش کودک و سیستم‌های دیداری و شنیداری اشاره کرد و افزود: در این زمینه با فقر 80 درصدی مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه در ایزوگام کتابخانه‌ها، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، رنگ‌آمیزی، کف‌پوش و ... نگرانی‌هایی داریم، افزود: در سال گذشته برای تمامی کتابخانه‌های شهرستان تنها 10 میلیون تومان اعتبار اعلام شد که از همان مبلغ هم تنها 50 درصد تخصیص یافت.
بدیع‌زادگان با اشاره به اینکه در سطح شهرستان 13 کتابخانه فعال هستند، افزود: هفت کتابخانه مشارکتی و شش کتابخانه نهادی است.
captcha