ضرورت پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی
کد خبر: 3492448
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱

ضرورت پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی

گروه هنر: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: پرداخت به موقع نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی، برای این نهاد فرهنگی بسیار مهم و اثرگذار است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اسماعیل احمدی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان امروز، هفتم اردیبهشت ماه در دیدار با شهردار سنندج اظهار کرد: شهرداری‌ها با کتابخانه‌های عمومی در فعالیت‌های فرهنگی با یکدیگر ارتباط موثری دارند و این مهم می‌تواند سبب توسعه شود.

وی حمایت شهرداری‌ها را از کتابخانه‌های عمومی بسیار مهم و تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: بر اساس ماده 6 قانون تاسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی، شهرداری‌ها موظفند نیم درصد از کل درآمد خود را به حساب انجمن کتابخانه‌ها واریز کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان با تاکید بر اینکه پرداخت به موقع نیم درصد به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی برای این نهاد فرهنگی بسیار مهم و اثرگذار است، ادامه داد: بر این اساس شهرداری‌ها می‌توانند نقش مهمی در انجام فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی ایفا کنند.

وی در ادامه با تقدیر از رویکرد فرهنگی شهردار جدید سنندج، تصریح کرد: این رویکرد مثبت در اجرای بهتر برنامه‌های فرهنگی و همچنین ارتقای شاخص‌ها در این بخش بسیار موثر است.

احمدی با اشاره به نقش مهم کتاب در ارتقای فرهنگ شهروندی، عنوان کرد: بدون شک تربیت شهروندانی کتابخوان، سبب ارتقای سطح آگاهی، بصیرت و قانون مداری می‌شود که مدنظر شهرداری‌هاست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: شهرداری و کتابخانه‌ها می‌توانند با برگزاری برنامه‌های مشترک به ارتقای شاخص‌های مطالعه در این شهر فرهنگی کمک کنند.

احمدی اظهار کرد: هم اکنون در استان کردستان 46 کتابخانه عمومی نهادی و 38 کتابخانه عمومی مشارکتی فعال وجود دارد که زیربنای آنها بالغ بر 25 هزار مترمربع است.

وی خاطرنشان کرد: سهم شهر سنندج 6 کتابخانه عمومی نهادی و 5 کتابخانه عمومی مشارکتی است.

captcha