کتابخانه‌های عمومی کردستان 700 میلیون تومان از شهرداری‌ها طلب دارد
کد خبر: 3511628
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹

کتابخانه‌های عمومی کردستان 700 میلیون تومان از شهرداری‌ها طلب دارد

گروه هنر: مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: تاکنون تنها ۵۰۰ میلیون تومان از سهم نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های استان پرداخت شده و 700 میلیون تومان آن هنوز پرداخت نشده است.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اسماعیل احمدی، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان شامگاه چهارشنبه، 9 تیرماه در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: بر اساس قانون، شهرداری‌های استان موظفند که نیم درصد از کل درآمد خود را به اداره کل کتابخانه‌های عمومی پرداخت کنند.

وی با اشاره به پرداخت یک میلیارد و 200 میلیون تومان از سوی شهرداری‌ها تا پایان سال 93 به کتابخانه‌های عمومی، افزود: با توجه به پیگیری‌های که انجام شده است متاسفانه تاکنون تنها ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت شده و 700 میلیون تومان آن پرداخت نشده است که امیدواریم هرچه سریعتر این مهم انجام پذیرد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان به بحث ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان اشاره و عنوان کرد: پرداخت به موقع این اعتبار توسط شهرداری می‌تواند کمک‌های زیادی به کتابخوانی در سطح استان کند و حرکتی در ترویج کتاب و کتابخوانی در استان است.

احمدی در ادامه به کتابخانه نایسر اشاره و عنوان کرد: احداث این کتابخانه در 3 هزار متر از سه سال پیش تعطیل شده و تاکنون 22 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که با توجه به نیاز مردم نایسر نایسر به مکان‌های فرهنگی، انتظار می‌رود که هر چه سریعتر زمینه برای بهره برداری از آن فراهم شود.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان به لزوم تشکیل انجمن کتابخانه‌های عمومی در سه بخش کلاترزان، سیروان و حسین آباد نیز اشاره کرد و افزود: تشکیل انجمن کتابخانه‌های عمومی در این سه بخش از شهرستان سنندج نیز می‌تواند در راستای توجه به فرهنگ مطالعه مؤثر باشد.

وی در پایان وضعیت کتابخوانی را در استان تا حدودی مطلوب دانست و یادآور شد: در استان کردستان 80 باب کتابخانه با 800 هزار جلد کتب موجود است و به 30 هزار نفر ارائه خدمات می‌دهد.

captcha