ارتقای امنيت اجتماعی مشارکت همگانی را می‌طلبد
کد خبر: 3516336
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳

ارتقای امنيت اجتماعی مشارکت همگانی را می‌طلبد

گروه اجتماعی: فرمانده انتظامی استان یزد گفت: پليس در راستای ارتقا امنيت اجتماعی نيازمند مشارکت مردم و همراهی مسئولان و رسانه‌ها است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، سردار ايرج کاکاوند، فرمانده انتظامی استان یزد 29 تیرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دستگاه‌های زيادی در امر ايجاد امنيت دخيل هستند اما پليس موثرترين دستگاه در ايجاد امنيت در جامعه است.
کاکاوند ضمن اشاره به نقش مستقيم و غيرمستقيم ديگر سازمان‌ها در بحث امنيت گفت: نقش رسانه‌ها در ارتقاء احساس امنيت، نقشي موثر و کليدی است و قلم خبرنگار در ارتقاء امنيت تاثيرگذار است.
فرمانده انتظامی استان یزد در خصوص روند کاهش جرايم در سطح استان يزد افزود: پليس برای موضوعات انتظامی برنامه‌ريزی خاصی را انجام و در دستور کار قرار داده و با رصد مسائل مختلف اين نتيجه به دست می‌آيد که جرايم در اين استان روند کنترلی و کاهشی را داشته است.
سردار کاکاوند ضمن اشاره به ماموريت‌های گسترده پليس در موضوعات مختلف اجتماعی و انتظامی ادامه داد: پليس در راستای ارتقاء امنيت و احساس امنيت، نيازمند مشارکت مردم و همراهی مسئولان و رسانه‌ها است.
کاکاوند خاطرنشان کرد: تلاش پليس بر اين بوده که تمامی ماموريت‌های خود را بر اساس نيازمندی‌های مردم برنامه‌ريزی و دنبال کند و به نحوی می‌توان گفت که پليس پيگير مطالبات و دغدغه مردم است.
وی ضمن اشاره به تلاش‌ها و اقدامات گسترده ماموران پليس در خصوص مبارزه با جرايم مختلف از جمله سرقت گفت: در سه ماهه ابتدايي سالجاری شاهد کاهش 13 درصدی وقوع جرم سرقت هستيم.
فرمانده انتظامی استان يزد به ريشه‌يابی علل بروز تصادفات فوتی در يزد پرداخت و افزود: با به دست آمدن علل و عوامل تصادفات و رفع نقص‌های موجود در سه ماهه ابتدايی سالجاری، در کل تصادفات 20 درصد کاهش، کشته شدکان تصادفات 21 درصد و در تعداد مصدومان حوادث 22 درصد کاهش را داشته‌ايم.
سردار کاکاوند ارتقاء امنيت را مستلزم وجود انضباط شهری برشمرد و گفت: با بررسی ريشه‌ای موضوعات امنيتی متوجه خواهيم شد زماني ما امنيت مطلوب و پايداری خواهيم داشت که انضباط خوبی در سطح شهر داشته باشيم.
کاکاوند به اقدامات پليس فتا استان نيز اشاره کرد و اظهار کرد: با توجه به اينکه روز به روز شاهد افزايش جرايم در فضای مجازی هستيم پليس فتا اين استان يکی از پليس‌های برتر کشور در امر کشف جرايم فضای مجازی بوده است.
فرمانده انتظامی استان يزد با بيان اينکه معاونت اجتماعی پليس اين استان در امر پيشگيری اجتماعی فعاليت‌های بسيار خوبی را داشته است تصريح کرد: اميدواريم اين امنيت مطلوب استان، روز به روز و در سايه تعامل و مشارکت خوب مردم و با همکاری همه دستگاه‌های دخيل در امر امنيت، ارتقاء پيدا کند.
captcha