جشن «زیر سایه خورشید» در خمین برگزار شد
کد خبر: 3522578
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵

جشن «زیر سایه خورشید» در خمین برگزار شد

گروه اجتماعی: جشن «زیر سایه خورشید» با حضور خادمان حرم امام رضا(ع) در خمین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، همزمان با میلاد امام رضا(ع) جشن «زیر سایه خورشید» توسط هتل امام رضا(ع) خمین عصر شنبه 23 مردادماه با حضور خدام حرم رضوی و مردم خمین در این شهرستان برگزارشد.
حجت‌الاسلام ابوالفضل صابری اراکی ، کارشناس و سخنران مذهبی استان در این مراسم گفت: امروز برای نجات جامعه به احادیث ائمه(ع) نیاز است  و باید برای یادگیری  اعتقادات وقت گذاشت.
وی با بیان اینکه امروز عده‌ای اسلام را وارونه معرفی می‌کنند افزود: سلمان فارسی که از پیروان علی(ع) بود به علت درجات معنویت و عرفان خود پیرو امیرالمؤمنین شد امروز عده‌ای حضرت فاطمه(س) را دوست دارند اما حجاب و عفاف را نمی‌پسندند.
حجت‌الاسلام صابری عقل را عامل شناخت خدا عنوان کرد و ادامه داد: کسی که عاقل است راه صحیح را انتخاب می‌کند و حضرت علی(ع) را 25 سال خانه نشین نمی‌کند. بهشت آنطور که هست به مردم معرفی نشده، مردم باید بدانند نعمات این دنیا ناپایدار است و در بهشت همه چیز جاودانه است.
وی با بیان اینکه امام رضا(ع) عقل را در سه مسئله می‌دانست تصریح کرد: عاقل کسی است که در مشکلات زندگی صبر می‌کند زیرا انسان در مشکلات ساخته می‌شود، عیار انسان در ناملایمات زندگی بالا می‌رود.
این کارشناس خانواده با انتقاد از رسوم ازدواج گفت: دادن جهیزیه کامل مسیر اشتباه ازدواج است زیرا زوجین دیگرانگیزه‌ای برای تلاش ندارند و چشم‌ وهم ‌چشمی در امر جهیزیه خانواده‌ها را به نابودی می‌کشاند.
وی شناخت دشمن را دومین نشانه عاقل دانست وتوضیح داد: شبکه‌های ماهواره‌ای، دشمن خانواده‌ها هستند و برای آینده جامعه برنامه‌ریزی کرده‌اند به همین علت است که رهبری سعی دارد جامعه را بیدار کند، خرید وسایل تولید خارج نشانه این است که دشمن را نمی‌شناسیم و خودمان را باور نداریم وگرنه از تولیدات داخل استفاده می‌کردیم .
حجت‌الاسلام صابری افزود: دشمن ما را در دارو و مواد اولیه کارخانه تحریم کرد اما در گوشی تلفن همراه تحریم نکرد زیرا برای جوانان و جامعه ما برنامه داشت و چه بسیار خانواده‌ها که به خاطر برنامه‌های این گوشی‌ها از هم پاشیدند.
این کارشناس مذهبی مدارا با دوستان را سومین فراز امام رضا(ع) از عقل دانست و خاطرنشان کرد: اگر به این سه مورد در جامعه توجه شود تمام مشکلات و معضلات حل خواهد شد.
یادآور می‌شود: در این مراسم خادمان امام رضا(ع) مداحی کردند و از خانواده شهید علی اکبر عربی از شهدای مدافع حرم تجلیل شد.
captcha