افزایش هزینه صدور ویزای پیاده‌روی اربعین/ عراق صدور الکترونیک ویزا را نپذیرفت
کد خبر: 3530319
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
محمدی خبر داد:

افزایش هزینه صدور ویزای پیاده‌روی اربعین/ عراق صدور الکترونیک ویزا را نپذیرفت

گروه جامعه: معاون سازمان حج و زیارت اعلام کرد: هزینه صدور ویزای پیاد‌ه‌روی اربعین برای هر فرد 40 دلار است.

حمید محمدی، معاون سازمان حج و زیارت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در پاسخ به این سؤال که دلیل افزایش هزینه صدور ویزا برای کاروان‌های اعزامی به پیاده‌روی اربعین از 30 دلار در سال قبل به 40 دلار در سال جاری چیست؟ گفت: از آنجایی که طی هفته‌های قبل سفارت عراق در ایران قیمت صدور ویزا را اعلام نکرده بود ما بر اساس رقم سال گذشته که 30 دلار برای هر فرد در اعزام‌های گروهی و 40 دلار برای هر فرد در اعزام انفرادی بود قیمت‌ها را اعلام کرده‌ بودیم اما در نهایت طرف عراقی هزینه صدور ویزا برای هر فرد را 40 دلار اعلام کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا تلاش‌های صورت گرفته برای کاهش قیمت صدور ویزا موفقیت آمیز نبود؟ گفت: آخرین تصمیم عراق برای صدور ویزای هر فرد (به صورت گروهی و انفرادی) همان 40 دلار است. البته ما تلاش کردیم ویزا حذف شود اما طرف عراقی این مسئله را نپذیرفت و حتی نپذیرفتند که نرخ صدور ویزا نسبت به سال گذشته کاهش داشته باشد.

محمدی افزود: ما باید بر اساس آنچه طرف عراقی اعلام کرده است عمل کنیم و آن هم همان قیمت 40 دلار برای هر فرد است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا صدور ویزا به صورت الکترونیک که از سوی ایران پیشنهاد شده بود مورد موافقت طرف عراقی قرار گرفت؟ گفت: ما امکانات و نرم‌افزار مربوط به صدور ویزا به صورت الکترونیک را داریم و بارها به عراقی‌ها پیشنهاد دادیم که ویزا به صورت الکترونیک صادر شود اما به دلیل اینکه زیرساخت‌های طرف عراقی آماده نبود، نتوانستند این مسئله را عملی کنند.

معاون سازمان حج و زیارت با ابراز امیدواری از اینکه در آینده بتوان صدور ویزای الکترونیک را محقق کرد، گفت: تاکنون حدود 151 هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند. البته روند صدور روادید که شروع شود ثبت‌نام در سامانه شتاب بیشتری خواهدگرفت.

وی در خصوص آخرین مهلت ثبت‌نام در سامانه سماح، گفت: از آنجایی که سفر اربعین عملاً از ماه صفر آغاز می‌شود تلاش داریم تا 10 صفر هم ثبت‌نام ادامه و صدور ویزا انجام شود اما تأکید داریم که مردم زودتر ثبت‌نام و به گرفتن ویزا اقدام کنند چرا که ممکن است در طول ثبت‌نام و گرفتن ویزا مشکلاتی ایجاد شود مثلاً باید حتماً گذرنامه شش ماه اعتبار داشته باشد اما برخی به این مسئله توجه نمی‌کنند و وقتی برای گرفتن ویزا اقدام می‌کنند متوجه می‌شوند که گذرنامه آنها در حال اتمام است.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۱۳:۱۱
0
0
حجت الاسلام حسینی قمی در برنامه سمت خدا امروز ۳شنبه:
باعث تأسف است که مردم عراق که عموما وضع مالی خوبی ندارند برای ایام اربعین تمام هستی خود را فدای زائران سیدالشهدا ع میکنند تا از زائران پذیرایی کنند٬اما از این طرف در کشور خودمان زائران اربعین را به هر بهانه ای تیغ بزنند.مثلا بیمه که ۲۵هزار تومان بابت حق بیمه دریافت میکنند.
اولا ۲میلیون زائر از ایران می روند زیارت اربعین هر نفر ۲۵هزار تومان میشه ۵۰میلیارد تومن...از کی میگیرید؟از زائر امام حسین ع؟چه ضرورتی داره؟
۲-مردم ما داخل ایران که بیمه هستند.خارج از ایران هم مگر چند سال گذشته چه خبر شده که امسال بحث بیمه مطرح شده است؟مگر زائران اربعین از کشور ما چه کسانی هستند؟عموما طبقه متوسط و متوسط به پایین......



سازمان حج و زیارت ورژن جدید ...

هم اکنون با انحصاری شدن صدور ویزا اربعین حسینی بدست سازمان حج و زیارت ،خیل عظیمی از محبان اهل بیت عصمت و طهارت از زیارت اربعین باز ماندند،همزمان با ممنوعیت حجاج ایرانی از حج بیت الله الحرام و خالی شدن خزانه ی این سازمان و از طرفی ... به جمعیت دو ملیونی زوار ایرانی این سازمان دولتی دست به این اقدام ...دست دیگر سازمانها را مانند سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را از صدور ویزا ...

سازمان حج و زیارت هم اکنون با نرخ ۱۸۵۰۰۰ تومان ویزای گروهی با این فرمول در حال ....

(۴۰ دلار ویزا معادل ۱۴۵ هزار تومان)+ ۲۵ هزار تومان بیمه اجباری دانا + ۱۵ هزار تومان حق الزحمه ی سازمان


-این در حالی است که ویزای منافیس کمتر از ۴۰ دلار از دولت عراق خریداری میشود

- بیمه برای عبور از مرز اختیاری بوده و سایر موسسات بیمه نظیر بیمه آسیا با مبلغ ۵ هزار تومان و تا سقف ۱۵ ملیون تومان دیه جانی و ۱۵ ملیون تومان بیمه نقص عضو و ... پوشش میدهد

- حق الزحمه ۱۵ هزار تومان
captcha