گردهمایی رزمندگان دوران دفاع مقدس و جوانان امروز در کاشمر برگزار شد
کد خبر: 3530558
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۰

گردهمایی رزمندگان دوران دفاع مقدس و جوانان امروز در کاشمر برگزار شد

گروه هنر: نخستین گردهمایی رزمندگان دوران دفاع مقدس و جوانان امروز با حضور فرماندهان دفاع مقدس و رزمندگان بسیجی در کاشمر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از خراسان رضوی، نخستین گردهمایی رزمندگان دوران دفاع مقدس و جوانان امروز، شب گذشته، ۲۶ شهریورماه با حضور حاج صادق آهنگران، فرماندهان دفاع مقدس و رزمندگان بسیجی در بقعه متبرکه امامزاده سید حمزه(ع) در کاشمر برگزار شد.
در این گردهمایی سردار محمدرضا اسحاقی، فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان گفت: یکی از رسالت‌های مهم در جامعه امروز، تدوین فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جوان برای جلوگیری از تحریف واقعیت‌ها است.
سردار اسحاقی، افزود: باید از پشتیبانی و حمایت‌های همه اقشار جامعه در دوران دفاع مقدس و اکنون از جبهه‌های مقاومت و مدافعین حرم به‌ویژه صبر و استقامت مادران و خواهران کشور اسلامی تقدیر و تشکر کرد.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره)، شهدا و جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس، جبهه‌های مقاومت و مدافعین حرم اهل‌بیت(ع)، اظهار کرد: اگر صبر و استقامت مادران و خانواده شهدا و ایثارگران نبود دست‌یابی به جبهه‌های دیروز وجبهه‌های امروز ممکن نبود.
در ادامه مراسم حجت‌الاسلام سیدکاظم طباطبایی، امام‌جمعه کاشمر نجات نسل آینده از تهدیدات دشمن را در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: تاریخ هیچ‌گاه نمی‌تواند رشادت‌های جوانان دوران دفاع مقدس را فراموش کرده و از حافظه خود بزداید.
حجت‌الاسلام طباطبایی، برگزاری همایش رزمندگان دفاع مقدس و مدافعین حرم در آستانه سالگرد هفته دفاع مقدس را بسیار ارزشمند دانست و ضمن تأکید بر برگزاری این‌گونه گردهمایی‌ها و همایش‌ها، گفت: نباید یاد و خاطره فداکاری‌های دوران دفاع مقدس را از یاد ببریم.
وی اظهار کرد: هنوز هم مومنانی هستند که بر سر عهد و پیمان خود با خدا باقی مانده و در انتظار تحقق وعده الهی بوده و همچنان در آرزوی شهادت هستند.
امام جمعه کاشمر با تأکید بر اینکه ملت و نسل آینده نیاز به انتخاب الگو و الهام از رزمندگان دفاع مقدس دارد، گفت: انقلاب ما برگرفته از نهضت حسینی بود.
حجت‌الاسلام طباطبایی با بیان اینکه خاطرات ماندگار دوران دفاع مقدس را نباید از یاد ببریم، یادآور شد: خداوند متعال در خصوص اینکه نباید خاطرات رزمندگان را فراموش کنیم می‌گوید، «آن‌هایی که در راه جهاد فی سبیل الله جان خود را  از دست داده‌اند را از یاد نبرید»؛ لذا نام کسانی که در میدان‌های جنگ و جهاد شرکت و به شهادت رسیدند، ثبت‌شده است و هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد.
یادآور می‌شود، نخستین گردهمایی رزمندگان دوران دفاع مقدس و جوانان امروز ۲۶ شهریورماه، در آستانه هفته دفاع مقدس و به‌پاس گرامیداشت مقاومت جانانه و رزم قهرمانان دلاور در دفاع از حریم انقلاب اسلامی با حضور فرماندهان دفاع مقدس و رزمندگان بسیجی گردان‌های کوثر، عادیات، نازعات و اقشار مختلف مردم در کاشمر برگزار شد.
captcha