ثبت نام در سامانه سماح تا 24 آبان‌ ادامه دارد
کد خبر: 3535851
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
مدیر حج و زیارت گیلان:

ثبت نام در سامانه سماح تا 24 آبان‌ ادامه دارد

گروه اجتماعی: فعال با بیان اینکه ثبت نام در سامانه سماح تا 24 آبان‌ماه جاری ادامه دارد، گفت: پرداخت هزینه‌های سفر توسط سرگروه انتخابی در سامانه سماح انجام می‌گیرد.

حسن فعال،‌ مدیر حج و زیارت استان گیلان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، ‌اظهار کرد: براساس مصوبات ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع)، مسئولیت کمیته اعزام با سازمان حج وزیارت می‌باشد و سازمان نیز در راستای تسهیل در روند صدور ویزا و اعزام زائران اربعین و ساماندهی و برنامه‌ریزی عزیمت آنها به نقاط مرزی کشور جهت حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) اقدام به طراحی و توسعه سامانه سماح نموده است.

وی با اشاره به اهداف و مزایای سامانه سماح، مدیریت متمرکز اطلاعات مورد نیاز دستگاه‌های مسئول در بستر یکپارچه و تسهیل و تسریع در فرآیند ثبت نام و دریافت روادید و جلوگیری از فعالیت افراد غیرمجاز و ارائه خدمات توسط دستگاه‌های همکار(بیمه، هلال احمر و...) به متقاضیان را از جمله آن دانست.

فعال اضافه کرد: انتخاب دفتر خدمات زیارتی مورد نظر جهت تحویل مدارک توسط سرگروه در هنگام ثبت نام، انتخاب تاریخ رفت و برگشت و تعیین مرز خروجی، تسهیل در روند پرداخت هزینه‌های ارزی به صورت ریالی از طریق کارت بانکی و بصورت سیستمی و امکان ثبت نام انفرادی و گروهی در سامانه سماح از دیگر ویژگی‌هاست.

این مقام مسئول با بیان اینکه براساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین کشور تنها افرادی می‌توانند ویزای اربعین دریافت کنند و از مرز خارج شوند که در سامانه سماح ثبت نام کرده باشند، گفت: پوشش بیمه‌ای و خدمات درمانی هلال احمر در داخل و خارج از کشور در ایام اربعین شامل زائرانی است که در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند. همچنین کلیه زائرانی که در سامانه سماح  ثبت نام کرده و اعزام گردند از پوشش بیمه‌ای کامل برخوردار می‌باشند و سقف تعهد بیمه مبلغ 192 میلیون تومان است.

مدیر حج و زیارت گیلان ادامه داد: با  توجه به اینکه همزمان با ثبت نام در سامانه سماح مرز خروجی زائران براساس سهمیه تعیین شده مشخص می‌گردد؛ بنابراین بدون هرگونه معطلی زائران می‌توانند از مرز خارج گردند.

وی با بیان اینکه پرداخت هزینه‌های سفر توسط سرگروه انتخابی در سامانه سماح انجام می‌گیرد، گفت: بای کلیه متقاضیان ثبت نام شده در سامانه سماح پس از تحویل مدارک توسط دفتر زیارتی تعیین شده در سامانه به موقع ویزا اخذ و تحویل سرگروه خواهد شد.

فعال با بیان اینکه ثبت نام در سامانه سماح تا 24 آبان‌ماه جاری ادامه دارد، خاطرنشان کرد:‌ متقاضیان سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین مراقب فریب و دسیسه‌های شرکت‌های غیر مجاز در سفر به اربعین باشند و سراغ دلال‌ها نروند چراکه آنها هیچگونه تعهدی به زائران نخواهند داد.

captcha