حاج‌علی‌بیگی سرپرست جدید دانشگاه فرهنگ و هنر اراک شد
کد خبر: 3535948
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴

حاج‌علی‌بیگی سرپرست جدید دانشگاه فرهنگ و هنر اراک شد

گروه اجتماعی: طی مراسمی در فرهنگسرای آیینه اراک، از زحمات مهدی قاسمی رئیس سابق دانشگاه فرهنگ و هنر اراک تقدیر و علیرضا حاج‌علی‌بیگی به عنوان سرپرست جدید این مرکزی معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید دانشگاه فرهنگ و هنر اراک با حضور قادر آشنا معاون آموزشی مؤسسه آموزش عالی فرهنگ و هنر کشور، عطایی معاون اجرایی معاون آموزشی این مرکز، سید عبدالعلی ذوالانواری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان و جمعی از اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه فرهنگ و هنر، امروز، 14 ماه در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار و از زحمات مهدی قاسمی رئیس سابق دانشگاه فرهنگ و هنر اراک تقدیر  و علیرضا حاج‌علی‌بیگی به عنوان سرپرست جدید معرفی شد.
 مهدی حقیقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، در این مراسم با بیان اینکه ارشاد استان توجه ویژه‌ای به دانشگاه فرهنگ و هنر دارد گفت: این دانشگاه به عنوان فرصتی برای استفاده از ظرفیت‌های علمی در جهت فعالیت‌های فرهنگی و هنری ارشاد است، امیدوارم مدیران ارشاد نیز به اهمیت و ظرفیت بالقوه دانشگاه فرهنگ و هنر پی ببرند و بتوانند در فعالیت‌های فرهنگی از پتانسیل این دانشگاه استفاده کنند.
وی ادامه داد: این دانشگاه سابق بر این که مدیرکل ارشاد رئیس آن بود و همچنین در برهه کنونی توانسته فعالیت‌های ارزنده فرهنگی و هنری انجام دهد، دانشگاه فرهنگ و هنر پتانسیل علمی بسیار مناسبی دارد که یکی از سیاست‌های اصلی بنده استفاده و مشارکت دادن این پتانسیل علمی در برنامه‌های فرهنگی ارشاد است.
حقیقی تأکید کرد: استاندار محترم، امام جمعه شهر اراک و شورای برنامه‌ریزی توجه ویژه‌ای به این دانشگاه دارند که ان‌شاءالله باید شاهد حمایت‌های بیشتری از دانشگاه‌ها توسط آقای ذوالانواری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در استان باشیم تا رشد بیشتر این دانشگاه در تمامی زمینه‌ها محقق شود.
به گزارش ایکنا؛ سید عبدالعلی ذوالانواری، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه در سال گذشته و دولت قبل هدف، کمیت بخشیدن به دانشگاه‌های کشور بود نه کیفیت، گفت: سیاست اصلی دانشگاه جامع کاربردی در سراسر کشور از کمی سازی به کیفیت و رتبه‌بندی تغییر کرده است که تاکنون خوشبختانه اقدامات بسیار مناسبی در این زمینه صورت گرفته است.
وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگ و هنر خوشبختانه توانسته به جایگاه مناسبی دست یابد ولی متأسفانه در دوران ریاست آقای قاسمی به دلیل اینکه در سمت دیگری نیز فعالیت داشتند نقاط ضعف و مشکلاتی به وجود آمد که امیدوارم سرپرست جدید دانشگاه آقای حاج‌علی‌بیگی بتواند این دانشگاه را به شرایط مطلوب برساند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی با بیان اینکه دانشگاه‌های علمی کاربردی، عرضه محور هستند گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی به جرأت توانسته متناسب با نیازها و تغییرات اجتماعی جامعه عمل کند و برای هر استان و شهری کارآفرینی و توسعه را به ارمغان آورد.
به گزارش ایکنا؛ علیرضا حاج علی بیگی، سرپرست جدید دانشگاه فرهنگ و هنر اراک نیز در این مراسم با بیان اینکه یکی از محورهای مورد توجه در مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر اراک استفاده از خرد جمعی و تقویت امر شوراست گفت: اساس یک مرکز دانشگاهی باید مبتنی بر استفاده از نظراتکارشناسان  و اساتید باشد.
وی ادامه داد: قانونمداری و توجه به اسناد بالادستی، دانش‌محوری و توجه به شاخص‌های علمی برای ارتقای کیفی و کمی مرکز علمی، توجه به وجه کاربردی مرکز در کنار مباحث تئوریک، تبدیل مباحث تئوریک و علمی به عمل و تقویت کارگاه‌های عملی در دستور کار آتی این مرکز قرار خواهد گرفت.
حاج‌علی‌بیگی با اشاره به تلاش جهت ارتقای جایگاه فرهنگی هنری در این دانشگاه گفت: هدف مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر برند شدن و برجسته شدن است، اشتغال دانشجویان هدف کلی تأسیس این دانشگاه‌هاست.
captcha