كتابخانه شهید دستغیب شیراز به موزه كتاب‌ها و نسخ خطی تبدیل شود
کد خبر: 3540791
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
ابراهیمی:

كتابخانه شهید دستغیب شیراز به موزه كتاب‌ها و نسخ خطی تبدیل شود

گروه فرهنگی: مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس با اشاره به ظرفیت‌های كتابخانه شهید دستغیب شیراز پیشنهاد داد تا با برنامه‌ریزی مدون تحول چشم‌گیری در این كتابخانه رخ داده تا بتوان بخشی از این كتابخانه را به موزه كتاب‌ها و نسخ تبدیل كرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، سعیده ابراهیمی، مدیركل كتابخانه‌های عمومی استان فارس در نشست مشترك با فرماندار شیراز بر اهمیت توجه به جمع‌آوری كتب نسخ خطی این استان تأكید كرد و گفت: کتاب‌ها و نسخ های خطی گران‌بهایی به‌صورت پراکنده در کتابخانه‌های عمومی وجود دارد و لازم است که با برنامه‌ریزی مدون، تغییر و تحول چشمگیری در کتابخانه دستغیب شیراز ایجاد شود تا بتوان بخشی از این کتابخانه را به موزه کتاب‌ها و نسخ‌ خطی تبدیل کرد.
وی ضمن قدردانی از فرمانداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز به دلیل حمایت‌ از کتابخانه‌ها در ماه‌های اخیر و همراهی و همدلی آن‌ها در پیشبرد امور کتابخانه‌ها، از فرمانداری شیراز شیراز خواست تا از ماده 180 استانی، بودجه مناسب را برای ساخت کتابخانه مرکزی شیراز و کتابخانه عمومی صدرا اختصاص دهد.
ابراهیمی همچنین با اشاره به نیازهای کتابخانه عمومی بیان کرد: برخی از کتابخانه‌های شهرستان شیراز، به تعمیر، بهسازی، توسعه، تجهیز و تأمین منابع نیاز دارد که این نیاز در بخش‌های کودک بیشتر به چشم می‌خورد.
حیدر عالیشوندی، فرماندار شیراز نیز در این جلسه با تصریح اینكه کتابخانه‌ها در حقیقت مبنا و اعتبار فرهنگ این شهر است، گفت: خوشبختانه نگاه مسئولان شهر شیراز به مباحث فرهنگی و کتابخانه‌ها نگاهی مثبت است و به همین دلیل جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی با محوریت تبادل نظر در خصوص رفع مشکلات کتابخانه‌ها به صورت پی‌درپی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه بیشتر تلاش نهادهای فرهنگی در حوزه توسعه و تجهیز کتابخانه‌هاست، افزود: قانون با تصویب نیم‌درصد درآمد شهرداری‌ها در راستای جذب بودجه کتابخانه‌ها تمهیداتی اندیشیده است، اما لازم است برای جذب این بودجه برنامه مدونی تنظیم شود.
عالیشوندی در پایان گفت: فرمانداری شیراز نیز در زمینه تأمین بودجه کتابخانه‌ها همکاری لازم را با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس خواهد داشت.
captcha