آغاز سفر زیارتی اربعین از 11 آبان/ 570 هزار نفر ثبت‌نام کردند
کد خبر: 3541726
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
محمدی خبر داد:

آغاز سفر زیارتی اربعین از 11 آبان/ 570 هزار نفر ثبت‌نام کردند

گروه جامعه: معاون سازمان حج و زیارت از ثبت‌نام 570 هزار نفر در سامانه سماح خبر داد و گفت: بر اساس فتوای مراجع و پیش‌ثبت‌نام ما سفر زیارتی اربعین از اول ماه صفر آغاز می‌شود.

حمید محمدی، معاون سازمان حج و زیارت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به ثبت‌نام 570 هزار نفر در سامانه سماح برای اعزام به پیاده‌روی اربعین، گفت: از شنبه هفته گذشته تمامی 16 دفتر موقت کنسولی عراق در کشور مستقر و در حال فعالیت هستند.

وی روند صدور روادید اربعین را خوب ارزیابی کرد و گفت: صدور روادید با هماهنگی‌های صورت گرفته به خوبی در حال پیشرفت است و ثبت‌نام در سامانه سماح از طریق دو هزار و 300 دفتر زیارتی سازمان حج و زیارت در حال انجام و این دفاتر در حال دریافت مدارک مردم هستند.

محمدی در خصوص زمان دقیق آغاز اعزام‌های اربعین گفت: مردم از هم‌اکنون هم در حال سفر هستند، اما ما از اول ماه صفر(11 آبان ماه) سفر اربعین را در نظر می‌گیریم البته انتخاب تاریخ برای مردم اختیاری بوده است و زائران از اول صفر به بعد می‌توانستند زمان خروج خود از کشور را انتخاب کنند.

وی اعلام کرد: محدودیتی برای مدت اقامت در عراق وجود ندارد و طول سفر به نظر و برنامه‌ریزی مردم بستگی دارد. اما نظر مراجع این است که دهه زیارت اربعین از اول 10 صفر تا 20 صفر است و با توجه به ازدهام جمعیت اگر مردم قائل به نظر مراجع در خصوص دهه بودن زیارت اربعین هستند بهتر است زودتر سفر خود را آغاز کنند.

captcha