اهداف جلسات هفتگی مجمع قرآنیان اراک محقق نشد
کد خبر: 3542050
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱

اهداف جلسات هفتگی مجمع قرآنیان اراک محقق نشد

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی اراک در یازدهمین جلسه هم‌اندیشی پیشکسوتان و فعالان قرآنی اراک گفت: جلسات هفتگی مجمع قرآنیان اراک با هدف آموزش نوجوانان و جوانان تعریف شد اما اهداف اصلی ما را محقق نکرد، باید تدبیر دیگری اتخاذ کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله سرلکیان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی اراک، شامگاه گذشته، 9 آبان‌ماه، در یازدهمین جلسه هم‌اندیشی پیشکسوتان و فعالان قرآنی اراک گفت: در اقامه احکام اسلامی باید دنباله‌‌روی امام حسین(ع) باشیم و برای انجام این عمل باید در مسیر امر به معروف و نهی از منکر حرکت کنیم.
وی مؤانست امام حسین(ع) با قرآن از دوران کودکی را نشان از اهمیت دادن به فرامین الهی دانست و تصریح کرد: زندگی این امام همام در همه حال باید مورد توجه قرار گیرد اما متأسفانه این الهام بخشی بیشتر حول محور مقتل خوانی و شهادت ایشان متمرکز شده است در حالیکه تلاوت قرآن بالای نیزه تنها نشان از عظمت کلام وحی دارد.
حجت‌الاسلام سرلکیان با اشاره به اینکه در سوره بقره به حفظ جان تأکید شده و گاهی عوامل فرصت طلب قیام امام حسین(ع) را منافات با این آیه می‌دانند، تصریح کرد: این امام معصوم با این پاسخ که وقتی دین در خطر است جان حسین قابلی ندارد و برای زنده ماندن دین همه باید تلاش و هستی خود را فدا کنند به همه این شبهات پاسخ دادند.
وی در ادامه سخنان خود به افتخار آفرینان قرآنی استان در سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف تبریک گفت و اظهار کرد: نگاه به آموزه‌های قرآن باید همه زندگی ما را احاطه کند نتیجه مؤانست با این مصحف شریف عمل به موازین الهی و تدبر در آیات است باید از فرصت‌ها استفاده کنیم تا زندگی فردی و اجتماعی ما صبغه قرآنی پیدا کند.
این مقام مسئول اضافه کرد: امروز دشمن مترصد این است که به افرادی که برای اشاعه فرهنگ قرآن تلاش می‌کنند ضربه بزند و جامعه قرآنی را با چالش مواجه کند ما باید در برابر این هجمه نیز هوشیاری لازم را داشته باشیم.
وی در ادامه به مصوبه جلسه قبل که با حضور مهندس مقدسی نماینده اراک در مجلس، به تصویب رسید اشاره کرد و گفت: در آن جلسه مقرر شد نامه‌ای برای رئیس جمهور با امضاء مجمع نمایندگان استان جهت تخصیص مکانی برای برگزاری برنامه‌های قرآنی بفرستیم نامه با امضاء نمایندگان به دفتر ریاست جمهوری ارسال شده که امیدواریم ترتیب اثر داده شود.
حجت‌الاسلام سرلکیان همچنین به موضوع جلسات هفتگی مجمع قرآنیان اراک نیز پرداخت و تصریح کرد: این جلسات با هدف آموزش نوجوانان و جوانان معین شده است اما اهداف اصلی ما را محقق نکرده است یا باید زمان دیگری را برای حضور بیشتر در نظر گرفت یا تدبیر دیگری از جمله تغییر شیوه دعوت را اتخاذ کنیم.
حجت الاسلام سرلکیان در پایان بر لزوم جدی بودن تربیت نیروهای جدید و تازه نفس قرآنی تأکید کرد و افزود: باید فضایی ایجاد کنیم تا بتوانیم نخبگان قرآنی را شناسایی و برای حضور قوی در مسابقات قرآنی آماده کنیم.
یادآور می‌شود، در رابطه با جلسات هفتگی چهارشنبه‌های مسجد کربلایی ابوالحسن پیشکسوتان به بحث پرداختند و مصوب شد جلسه به همین روش و در همین روز ادامه پیدا کند و چند نفر قاری نیز هر هفته به جمع آنها جهت تلاوت و رفع اشکالات احتمالی دعوت شود.
captcha