واکنش سردار باقری به اظهارات ترامپ
کد خبر: 3544935
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷

واکنش سردار باقری به اظهارات ترامپ

گروه جهاد و حماسه: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم پنجمین سالروز شهادت شهید حسن طهرانی‌مقدم ضمن تعریف ابعاد علمی و شخصیتی آن شهید در مورد اقتدار کشور گفت: تهدید جنگ در خلیج فارس شبیه شوخی است؛ چراکه امروز نیروهای نظامی قدرت‌مندی را در نیروی زمینی، نیروی دریایی، نیروی هوایی و نیروی قدس داریم و همه شاهدیم که محور مقاومت همواره قوی‌تر شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم پنجمین سالروز شهادت شهید حسن طهرانی‌مقدم، پدر علم موشکی ایران امروز پنجشنبه 20 آبان‌ماه با حضور سردار سرلشکر محمدحسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و جمعی از سرداران و خانواده شهداء در حسینیه امام رضا(ع) نیروی هوایی برگزار شد.
سردار باقری در سخنرانی خود به دستاوردهای موشکی شهید طهرانی‌مقدم و اقتدار موشکی کشور پرداخت و گفت: خداوند توفیقی قسمتم کرد تا در آستانه حرکت میلیونی مردم عزادار به سمت کربلا در کنار خانواده محترم شهداء حاضر شوم، شهدایی که برای ایجاد اقتدار کشور شب و روز نشناختند و راه‌های نپیموده را طی کردند.
وی در ادامه به شهید حسن طهرانی‌مقدم اشاره و بیان کرد: شهید حسن طهرانی‎مقدم، دانشمند بی‌ادعایی بود که گام‌های بلند و اساسی برای پیشرفت کشور برداشت و مزد خود را از حضرت اباعبدالله(ع) گرفت.
باقری در مورد نحوه آشنایی خود با این شهید بزرگوار تصریح کرد: شهید طهرانی‌مقدم را در عملیات طریق‌القدس دیدم، جوانی پرشور و توانا که سابقه نظامی خاصی نداشت. در ابتدا از دیده‌بانی کار خود را آغاز کرد و پس از مدتی مسئولیت خمپاره‌ها را بر عهده گرفت و باعث پیروزی رزمندگان اسلام شد و بعد از آن به سمت فرماندهی توپخانه منصوب شد. در عملیات رمضان از او خواسته شد بر فراز شهر بصره منور بزند و اعلامیه پخش کند، در آن زمان مرمی برای این کار نداشتیم اما او مرمی‌هایی طراحی کرد که اعلامیه در آن جای بگیرد و عملیاتش را انجام داد.
وی شهید طهرانی‌مقدم را فردی بزرگ دانست و گفت: وقتی به مشکلی می‌رسم با خود فکر می‌کنم اگر شهید طهرانی‌مقدم و شهید کاظمی بودند چه نظری داشتند و همان نظر را اعمال می‌کنم.
باقری با یادآوری محدودیت‌های دوران دفاع مقدس بیان کرد: زمانی به سوریه گفته شد که ما به عنوان عضوی از محور مقاومت در جنگ هستیم و به موشک نیاز داریم، طهرانی‌مقدم با تعداد چند تن از یارانش به سوریه رفت و آموزش‌های چندین ساله را در چند ماه آموخت و زمانی که آن‌ها اعلام عدم همکاری کردند، طهرانی‌مقدم و همکارانش یاد گرفته بودند که چگونه از این موشک‌ها استفاده کنند.
سرلشکر باقری جهاد را توکل به خداوند دانست و اظهار کرد: جهاد یعنی مانند شهیدان طهرانی‌مقدم و کاظمی با تمام توان تلاش کرد و به خدا توکل داشت.
وی در ادامه به ایمان شهید طهرانی‌مقدم پرداخت و تصریح کرد: بیشتر مشکلاتی که در مسیر موشکی بود با تلاش و توکل طهرانی‌مقدم و یارانش حل شد، طهرانی‌مقدم قبل از تست موشکی دعای توسل و زیارت عاشورا می‌خواند و بعد از تست، نماز و سجده شکر به جا می آورد.
باقری توان امروز کشور را با زمان دفاع مقدس مقایسه کرد و گفت: در زمان دفاع مقدس هیچ کشوری به ما موشک نمی‌داد و ملاحظه شوروی را می‌کرد. سوریه می‌گفت نگهبان انبارهای موشکی ما افراد روسی هستند و نمی‌توانیم موشک خارج کنیم و لیبی تعداد اندکی موشک به ما رساند آن هم کلی شرط گذاشت که کجا را بزنیم و کجا را نزنیم؛ اما همین سوریه امروز به جایی رسید که ایران در حلب برایش صنعت موشکی ایجاد و در جنگ ٣٣ روزه علیه اسرائیل به کار رفت.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مورد تلاش‌های اواخر عمر شهید طهرانی‌مقدم اذعان کرد: سوخت جامد موشکی از جمله دست‌آوردهایی است که حتی برخی از کشورهای پیشرفته جهان است آن را ندارند، شهید طهرانی‌مقدم در اواخر عمر خود در کنار همراهانش تلاش خود را بر حل مسئله سوخت موشکی گذاشت و حرکت با اخلاص و تلاش فراوان مشکلی در برابر طهرانی مقدم باقی نمی‌گذاشت در حالیکه مشکلات زیادی در حوزه موشکی داشتیم.
وی به نیروهای پرورش یافته توسط شهید طهرانی‌مقدم اشاره و بیان کرد: شهید طهرانی‌مقدم جوانان قابلی را تربیت کرده که همه منتظر شهادت هستند و مسیری را پایه‌گذارش این شهید بود با تمام توان و بدون ضعف ادامه دارد.
سردار باقری با بیان اینکه اقتدار امروز کشور قابل قیاس با دوران دفاع مقدس نیست تصریح کرد: اقتدار موشکی ایران امروز قابل قیاس با دوران دفاع مقدس و حتی سال گذشته هم نیست و دشمنان با سلاح‌های پیشرفته، دفاع موشکی، هزینه‌های بسیار زیاد و اسامی دهان پُرکن نتوانستند بر قدرت و پیشرفت صنعت و موشک‌های ما غلبه کنند.
وی به اقدامات خبیثانه نخست وزیر رژیم صهیونیستی و ترس آن‌ها از قدرت کشور اشاره کرد و گفت: امروز با حمایت رهبری، قدرت موشکی ما به جایی رسیده است که دشمنان نمی‌توانند حتی تصمیم به تجاوز به کشور را بگیرند. حتی وقتی دیوانه‌ای مانند نخست وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید بارها تا آخرین لحظه برای دستور حمله رفته‌، مشاورانش جلوی او را گرفتند و می‌گفتند پایان این جنگ معلوم نیست. بله پایان جنگ با ایران به شکلی است که دشمن ذلیلانه شکست را بپذیرد.
باقری با تأکید بر جنگ 33 روزه ادامه داد: در جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله تا لحظه آخر مقاومت کرد و به شلیک موشک‌هایش به سمت اسرائیل ادامه داد و رژیم صهیونیستی توانست فقط یک فرمانده گروهان را شهید کند و چند ساختمان را به ویرانی بکشد. اما طبق برآوردهای خودشان نتیجه جنگ به سود حزب‌الله بود و اسرائیل شکست خورد. این تنها نتیجه جنگ با یکی از یاران ایران بود، در حالیکه حزب‌الله چریک است و توان آن قابل مقایسه با توان نیروهای مسلح ایران نیست.
وی در ادامه به اظهارات رئیس جمهور جدید آمریکا پرداخت و اذعان کرد: این فردی که تازه قدرت را به دست گرفته حرف‌های بزرگتر از دهانش زده و البته در زمان تبلیغات شکر زیادی می‌خورد! او گفته بود که اگر من در زمان دستگیری ملوانان در خلیج فارس بودم برخورد دیگری با ایران می‌کردم! خب شما اول به قدرت برس بعد از فرماندهان نیروی دریایی‌ات بپرس که ملوانانش در زمان دستگیری در خلیج فارس چه بر سرخود آوردند؟ تهدید جنگ با ایران در خلیج فارس شبیه یک شوخی است.
باقری ادامه داد: این یک شوخی است چراکه همین اقتدار را در نیروی زمینی، نیروی دریایی، نیروی هوایی و نیروی قدس داریم و همه شاهدیم که محور مقاومت همواره قوی‌تر شده است. امروز ما بدون اینکه گردان و لشکر به کشور عراق و سوریه ببریم، حرف اول را در این مناطق افرادی می‌زنند که تحت فرماندهی فرماندهانی چون شهید طهرانی‌مقدم بودند.
وی به فعالیت‌های جاسوسانه برخی از احزاب اشاره کرد و گفت: شاید ملت نداند در پنج سال گذشته چه کارهای عظیمی در شمالغرب کشور انجام شده است و شاهد درگیری با دشمنان بوده‌ایم، دو حزب شکست خورده بعد از سال‌ها شروع به عملیات جاسوسی کردند و تلفات دادند و بعد از آن اعلام کردند که به کار سیاسی بازمی‌گردند.
باقری در رابطه با هوشیاری دشمنان بیان کرد: ما می‌دانیم که اگر یک شب بخوابیم دشمن بیدار است، بنابر این مراقب هستیم. ایران بدون هیچ چشمداشتی به یک وجب خاک همسایگان، منافع خود و اسلام را دنبال می‌کند و با رعایت تمام مبانی به مستضعفین در برابر تروریست‌ها و استکبار جهانی کمکرسانی و به این کار افتخار می‌کند.
وی افزود: نیروهای مسلح هیچ دخالتی در امور اداره کشور ندارند، اما از مقامات کشور می‌خواهیم که راه شهدا را پیش بگیرند و بهتر از گذشته در این مسیر گام بردارند؛ از آن‌ها می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی را پیش بگیرند و آنچه خود داریم از بیگانه تمنا نکنند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان گفت: ما از خدا می‌خواهیم آگاهی مسئولین بالاتر برود و مسئولین در هر دوره‌ای از مسئولیت که رأی می‌آورند بتوانند بگویند از کجا به کجا رسیدیم و چه گرهی از مشکلات مردم را باز کرده‌اند.

captcha