دستگیری کلاهبرداران میلیونی در پوشش سفر زیارتی در اشتهارد
کد خبر: 3546291
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹

دستگیری کلاهبرداران میلیونی در پوشش سفر زیارتی در اشتهارد

گروه اجتماعی: فرمانده انتظامی اشتهارد گفت: یک زوج جوان که با شگردی خاص اقدام به کلاهبرداری میلیونی از شهروندان می‌کردند دراین شهرستان دستگیرشدند.

سرهنگ مصطفی جوکار، فرمانده انتظامی اشتهارد در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: در پی دریافت شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری تلفنی از سوی دو نفر، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
وی اضافه کرد: درتحقیقات پلیسی مشخص شد که زن و مرد جوانی طی تماس تلفنی با سوژه های خود با ادعای این که مجری صدا و سیما هستند، به مخاطبان خود اعلام کردند که شما برنده سفر زیارتی کربلا شده‌اید، از مالباختگان می‌خواستند که برای دریافت وجه سفر زیارت به نزدیک‌ترین دستگاه کارت‌خوان مراجعه کنند.
این مسئول بیان کرد: پس از مراجعه سوژه به دستگاه کارت‌خوان با شگردهای خاص اقدام به تخلیه موجودی کارت‌های عابر بانک افراد می‌کردند .
فرمانده انتظامی شهرستان اشتهارد، ابرازکرد: با توجه به حساسیت موضوع ماموران بلافاصله وارد عمل شده و طی چند شبانه روز اقدام اطلاعاتی و بررسی پرینت حساب‌های بانکی و بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته بانک‌هایی که از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان آن‌ها اقدام به انتقال وجه شده بود در نهایت مخفیگاه متهمان را که یک زن و شوهر بودند شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.
وی گفت: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی ضمن اعتراف به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان در خصوص شیوه و شگرد کلاهبرداری‌ها اذعان داشتند که با تهیه کارت شناسایی افراد معتاد و کارتن خواب با نام آن‌ها اقدام به تهیه کارت عابربانک کرده و با معرفی خود به عنوان مجری صدا و سیما و ادعای اینکه شما برنده سفر زیارت به کربلای معلی شده‌اید، با بکارگیری شگردهای خاص، از مالباختگان می‌خواستند که با حضور در پای دستگاه کارت‌خوان وجه واریز هدیه خود را دریافت کنند .
جوکار افزود : متهمان که تا کنون با این شیوه مبلغ 800 میلیون ریال از شکات کلاهبرداری کرده‌اند همراه با پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
وی ضمن هشدار درخصوص عدم پاسخگویی به تماس‌های مشکوک از شهروندان خواست تا مراقب افراد شیاد باشند و در صورت مواجه با اینگونه طی تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیسی 110 موضوع را به ماموران اطلاع دهند.
captcha