یادواره شهید طهرانی‌مقدم در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد
کد خبر: 3546323
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۵

یادواره شهید طهرانی‌مقدم در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد

گروه فرهنگی: یادواره سردار شهید حسن طهرانی‌مقدم با عنوان هفت دقیقه تا تل‌آویو به همت بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، یادواره سردار شهید حسن طهرانی‌مقدم با عنوان هفت دقیقه تا تل‌آویو، شامگاه گذشته، 25 آبان ماه، به همت بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد در محل مسجد امام رضا(ع) این دانشگاه برگزار شد و در آن برادر شهید طهرانی‌مقدم به ایراد سخنرانی پرداخت.
سردار محمد طهرانی مقدم، برادر سردار شهید حسن طهرانی مقدم، از پیشگامان فعال صنعت موشکی ایران در این مراسم گفت: از ابتدای انقلاب و در زمان حساس جنگ تحمیلی با امکانات کم و ناچیزی روبه‌رو بودیم اما این باعث نشد تا دست از فعالیت و حرکت در جهت رشد برداریم و صنعت موشکی ما نمونه‌ای از این حرکت‌ها است.
وی با بیان اینکه مردم ما با تلاش و ایمان به این نتایج دست یافته‌اند٬ ادامه داد: در ابتدای جنگ، صنعت موشکی و فعالیت رزمی به وسیله موشک برای ما ناآشنا بود و حتی دیگر کشورهای هم‌پیمان با صدام به او می‌گفتند که ایران از قدرت موشکی بی‌بهره است و به همین جهت حملات موشکی رژیم بعث عراق به خاک ما شدت گرفت.
طهرانی‌مقدم ادامه داد: سیستم موشکی ما در شرایطی ناباورانه و با تلاش سردار شهید طهرانی مقدم و اخلاص ایشان راه‌اندازی شد، شهید طهرانی‌مقدم آن زمان به مشهد آمد و ضمن توسل به حضرت رضا(ع) و مناجات از خدای متعال مدد گرفت و برای تکمیل این پروژه به تهران بازگشت و روی موشکی که ساخته بود نوشت «و ما رَمیتَ اذ رَمیت و لاکنَّ اللهَ رماً» و اینگونه بود که با اولین پرتاب موشک قلب پایگاه دشمن مورد اصابت قرار گرفت.
وی افزود: با اعتماد به سرمایه داخلی، خودباوری، توکل، اخلاص و ولایت‌مداری می‌توان موفق بود چنان که شهید طهرانی مقدم اینگونه عمل کرد و باعث شد تا اکنون کشور ما به عنوان یکی از قدرت‌های موشکی جهان مطرح شود.
یادواره شهید طهرانی‌مقدم در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد
طهرانی‌مقدم با اشاره به اهمیت و توجه ویژه شهید طهرانی مقدم به موضوع ولایت‌مداری ادامه داد: کسانی به سرمنزل مقصود خود می‌رسند که تبعیت کامل و بی‌چون و چرا از رهبری داشته باشند و در مسیر حرکت خود پا جا پای ایشان بگذارند.
وی با تشریح ولایت‌پذیری شهید طهرانی‌مقدم در مسائل مختلف بیان کرد: برادر شهیدم همیشه بر این اعتقاد بود که ما باید گوش به فرمان ولی امر بوده و رضایت ایشان را برآورده کنیم زیرا ایشان نائب امام زمان(عج) بوده و رضایت ایشان رضایت امام زمان است و همین ولایت‌مداری سبب شد تا در جایگاه شهدا و صدیقان قرار گیرد.
طهرانی‌مقدم با اشاره به اینکه رمز موفقیت در هر زمینه‌ای ولایت‌مداری است، گفت: شهید طهرانی‌مقدم که به گفته رهبری افق‌های دور دست برای پیشرفت را در نظر داشت یکی از بزرگترین پروژه‌های موشکی خود را که مدت‌ها وقت صرف اجرای آن کرده بود به توصیه رهبری تعطیل کرد و گفت باید در هر زمینه‌ای از ایشان اطاعت کرد اکنون هم ایشان پیشرفت این پروژه را به صلاح نمی‌دانند.
وی افزود: در جنگ سی‌وسه روزه لبنان که خود در آن حضور داشتم نیز نمونه‌ای از ولایت‌پذیری را مشاهده کردم که سبب پیروزی جبهه مقاومت شد، در عملیاتی که قرار بود با سامانه موشکی مستقر شده٬ مواضع اسرائیل را مورد حمله قرار دهیم سیدحسن نصرالله، دبیرکل مقاومت اسلامی لبنان گفت باید برای اجرای این عملیات از فرماندهی کل قوا کسب تکلیف کرد.
وی اضافه کرد: همین زمان برای کسب اجازه از رهبری باعث وقفه در عملیات شد اما با اشتباهی که اسرائیل در هدف‌گیری خود مرتکب شد مقر سازمان ملل در منطقه مورد اصابت قرار گرفت و رژیم صهیونیستی تحت فشار جهانی وادار به عقب نشینی شد، درصورتی که اگر ما این عملیات را انجام داده بودیم با حملات سنگین اسرائیل به شهرهای لبنان روبه‌رو می‌شدیم.
طهرانی‌مقدم با اشاره به اتفاقات کنونی جهان و منطقه عنوان کرد: حوادثی که اکنون در جهان رخ می‌دهد حساسیت زیادی دارد زیرا مردم از هر روزنه‌ای برای رسیدن به گشایش کار خود استفاده کرده و به دنبال منجی و موعود خود می‌گردند و چون به دنبال تغییر هستند، جنبش‌ها و حرکت‌های مختلفی از جمله جنبش ضد وال‌استریت را به وجود می‌آورند تا تغییر مدنظر خود را ایجاد کنند.
وی با بیان اینکه خود شهید طهرانی‌مقدم برای آمادگی ظهور توصیه‌های مکرری داشت، ادامه داد: وجود عناصر تکفیری و نمونه‌هایی مثل داعش جبهه تقابل با امام زمان(ع) را برای ما مجسم می‌کند و به گفته شهید طهرانی‌مقدم ما باید از لحاظ روحی و جسمی آمادگی خود برای خدمت در رکاب امام زمان(عج) را حفظ کنیم و برای تعیین مسیر جنبش‌ها٬ برنامه داشته باشیم.
طهرانی‌مقدم در ادامه گفت: شرایطی که امروز در منطقه مشاهده می‌کنیم و می‌بینیم که چگونه این حوادث مدیریت می‌شود ما را به این نکته متوجه می‌کند که این مدیریت به سبب تلاش و توکل شهدای ما به دست آمده و اگر اوضاع در یمن، لبنان، سوریه و دیگر مناطق با مقاومت نیرو‌های حزب‌الله تحت کنترل قرار دارد به سبب همین تلاش‌هایی است که شهدای ما از جمله شهید طهرانی‌مقدم در این عرصه داشته‌اند.
captcha