تداوم اعزام هوایی عتبات از فرودگاه اراک نیازمند حمایت مردم است
کد خبر: 3563547
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱

تداوم اعزام هوایی عتبات از فرودگاه اراک نیازمند حمایت مردم است

گروه اجتماعی: مدیرکل حج و زیارت استان مرکزی با بیان اینکه یکشنبه هر هفته اعزام هوایی به عتبات از فرودگاه اراک انجام می‌شود، گفت: با توجه به اینکه پیگیری‌های زیادی برای راه‌اندازی این اعزام‌ها انجام شد انتظار داریم مردم و مسئولان برای تداوم اعزام‌ها استقبال بیشتری کنند.

خلیل دلپاک، مدیرکل حج و زیارت استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: در حال حاضر یکشنبه هر هفته پرواز شرکت هواپیمایی آتا از فرودگاه اراک به سمت بغداد دایر است فعلاً در زمینه اعزام هوایی زائران استان به عتبات مشکلی نداریم.
دلپاک ادامه داد: برای مدتی به دلیل مصادف شدن پروازها با سفر هیئت دولت به اراک و ایام اربعین حسینی تمام اعزام‌ها به عتبات کنسل شده بود که در حال حاضر مجدداً برنامه‌ پروازها از سر گرفته شده است، انتظار داریم با توجه به اینکه پیگیری‌های زیادی برای تسهیل اعزام هوایی زائران از فرودگاه اراک شد و با توجه سرمایه‌گذاری فرودگاه اراک، مردم استقبال بیشتری از این اعزام‌ها داشته باشند.
مدیرکل حج و زیارت استان مرکزی افزود: لازمه تداوم اعزام‌های هوایی از فرودگاه اراک با توجه به اینکه سابق بر این مردم مجبور بودند به تهران مراجعه کنند، حضور و حمایت مردم است، در حال حاضر سهمیه خاصی برای هیچ ارگانی در نظر گرفته نشده است و همه باید با مراجعه به دفاتر زیارتی روند ثبت‌نام را انجام دهند.
دلپاک در پایان گفت: با توجه به کثرت ارادات، سازمان‌ها و کارخانجات و شرکت‌های خصوصی در استان اگر هر نهادی سیاست تشویقی برای اعزام کارکنان به عتبات داشته باشد یا حداقل به لحاظ مالی بخشی از هزینه‌های سفر را در قالب مساعده یا وام تقبل کند می‌توانیم پروازهای عتبات از فرودگاه اراک را راحت‌تر و بدون وقفه داشته باشیم، برای تداوم این اعزام‌های هوایی نیازمند حمایت مردم و مسئولان هستیم.
captcha