ابراز همبستگی رئیس کنفرانس خاخام‌های اروپا با مسلمانان
کد خبر: 3588220
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰

ابراز همبستگی رئیس کنفرانس خاخام‌های اروپا با مسلمانان

گروه بین‌الملل: «پیناس گلدسمیت»، رئیس کنفرانس خاخام‌های اروپا و خاخام ارشد مسکو در سخنرانی خود به مناسبت عید یهودیان، با مسلمانان اروپا ابراز همبستگی کرد.

ابراز همبستگی رئیس کنفرانس خاخام‌های اروپا با مسلمانان

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه گاردین، پیناس گلدسمیت در سخنرانی خود در شب عید «پسح» هشدار داد: افزایش تعداد احزاب ملی‌گرای افراطی و نیز آسیب به اتحادیه اروپا به خاطر خروج بریتانیا از این اتحادیه(برگزیت) سبب تهدید امنیت اقلیت‌های مسلمان و مسیحی شده است.

رئیس کنفرانس خاخام‌های اروپا و خاخام ارشد مسکو گفت: اگر سایر زبان‌ها، فرهنگ‌ها، ادیان و سنت‌ها پذیرفته شده نباشند، اقلیت‌های دینی راحتی نخواهند داشت.

وی افزود: اروپا به سمت یک دوران پرتلاطم می‌رود و به خاطر هراس از مهاجرت و تروریسم، خصومت‌های جدیدی علیه اقلیت‌های دینی شکل گرفته است.

خاخام بزرگ یهودیان اروپا گفت: یهودیان و مسلمانان اروپا‌ یک دلیل مشترک برای مقابله با حملات علیه اقلیت‌های دینی و دفاع از آزادی دینی دارند.

گلدسمیت گفت: اروپا امروز در هراس از مهاجرت و تروریسم، به جای حل مشکلات، به سمت خصومت بیشتر با اقلیت‌های دینی پیش می‌رود و ما (یهودیان و مسلمانان) یک دلیل مشترک برای احیای آزادی‌های دینی داریم.

وی گفت: بستن مساجد، ممنوع کردن ذبح که در اسلام و یهودیت توصیه شده است و دیگر آداب دینی که میان اسلام و یهودیت مشترک است؛ و اخیراً هم اجازه منع کارمندان از استفاده از لباس‌ها یا نشان‌های دینی در این راستا انجام گرفته است.

گلدسمیت افزود: نگرانی از آزادی دینی در اروپا منجر شد که در سال 2015 یک شورای اسلامی یهودی تشکیل شد که اولین عرصه مشترک یهودیان و مسلمانان اروپا باشد.

وی گفت: با پیروزی ترامپ، احزاب افراطی ملی‌گرا احساس قدرت بیشتری می‌کنند و امیدوارند که تأثیرگذاری بیشتری در سیاست اروپا پیدا کنند. بنابراین احیای ارزش‌های مشترک و اتحاد در اروپا الزامی است.

گلدسمیت گفت: گیرت ویلدرز، سیاستمدار اسلام‌ستیز هلندی در انتخابات اخیر این کشور شکست خورد اما باید دید که در فرانسه و آلمان نیز احزاب افراطی شکست خواهند خورد؟

captcha