ثبت مجمع قرآنیان اراک تحت عنوان مؤسسه، محدودیت ایجاد نمی‌کند
کد خبر: 3592748
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹

ثبت مجمع قرآنیان اراک تحت عنوان مؤسسه، محدودیت ایجاد نمی‌کند

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی اراک گفت: نامی که سازمان دارالقرآن برای ثبت مجمع قرآنیان اراک درنظر گرفته است مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مجمع قرآنیان اراک است و این عنوان هیچ محدودیتی برای فعالیت‌های مجمع ایجاد نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله سرلکیان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی اراک، در نشست هم اندیشی قرآنیان اراک که شامگاه گذشته، سوم اردیبهشت‌ماه، در محل اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد گفت: جلسات سال گذشته مجمع قرآنیان نتایج مثبتی داشت، در سال جدید با تعیین هیئت مدیره و مدیرعامل، برنامه‌های قرآنی با قوت بیشتری ادامه خواهد داشت.
حجت‌الاسلام سرلکیان ادامه داد: استاد محمدی و عظیمی‌زاده به عنوان نایب رئیس و دبیر هیئت مدیره مجمع قرآنیان اراک و استاد شهسواری به عنوان رئیس هیئت مدیره مجمع قرآنیان اراک معرفی شدند.
وی اظهار کرد: اساس‌نامه‌ای که سال گذشته با حضور همه اعضاء مجمع قرآنیان اراک مصوب شد امسال در دستور ثبت قرار دارد اما ثبت اساس‌نامه مجمع قرآنیان با اساس‌نامه شورای عالی قرآن کمی تفاوت است که قرار شد مفاد دو اساس‌نامه مورد قیاس قرار گیرد.
حجت‌الاسلام سرلکیان اضافه کرد: نامی که سازمان دارالقرآن‌الکریم کشور جهت ثبت مجمع قرآنیان اراک درنظر گرفته است مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مجمع قرآنیان اراک است، تطابق دو اساس نامه انجام شده و جز اصافه کردن پیشوند و تعریف جایگاه مدیرعاملی، تفاوت عمده‌ای بین اساس‌نامه مصوب اعضا و اساس‌نامه شورای عالی قرآن وجود ندارد. 
این مقام مسئول در ادامه به بررسی وضعیت مکانی و سیستم صوتی مورد نیاز مجمع قرآنیان توسط کمیسیون فرهنگی شورای شهر اشاره کرد و افزود: مجمع قرآنیان با اعضای شورای اسلامی شهر اراک در زمستان سال گذشته جلسه‌ای برگزار کرد و قرار شد طی نامه‌ای درخواست‌ها به شورا اعلام شود به دلایل مختلف نامه مطابق برنامه تنظیم نشد و دیر به شورا رسید.
حجت‌الاسلام سرلکیان گفت: خوشبختانه مجمع قرآنیان اراک راه روشنی برای خود ترسیم کرده، این مجموعه کار بزرگی را در پیش دارد، با توجه به اینکه تنها سه یا چهار مجمع در کشور فعالیت دارند این مجمع می‌تواند به عنوان الگوی کشوری مطرح شود.
وی ادامه داد: طی جلسه‌ای که با شورای شهر انجام و مطالبات در آن قرائت شد، مجمع باید نشستی را با معاون فرهنگی برگزار و برنامه‌ها را تشریح کند و شهرداری  نیز ظرف مدت 10 تا 15 روز نتیجه را اعلام کنند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اراک در پاسخ به نگرانی اعضای مجمع قرآنیان مبنی بر اینکه ثبت عنوان مؤسسه، فعالیت‌های مجمع قرآنیان محدود می‌کند گفت: ثبت مجمع به عنوان مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مجمع قرآنیان اراک هیچ یک از برنامه‌های این مجموعه را تحت‌الشعاع قرار نخواهد داد و این نام صرفاً یک عنوان برای ثبت شدن است. 
حجت‌الاسلام سرلکیان در پایان در خصوص حضور یکی از اعضاء مجمع قرآنیان در تشکل‌های سیاسی گفت: اینکه عضوی از مجمع قرآنیان نامزد انتخاباتی شورای شهر باشد اشکالی ندارد، اما دیگر اعضاء حق حمایت از این فرد در قالب ستاد انتخاباتی یا صدور بیانیه را ندارند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اراک تصریح کرد: جهت اطلاع رسانی فعالیت‌های مجمع قرآنیان می‌توان کانال تلگرامی ویژه اعضای دائمی محافل قرآن ایجاد کرد تا مخاطبین از زمان و چگونگی محافل یا نکات آموزشی استفاده کنند.
یادآور می‌شود؛ الحاق جایگاه مدیرعاملی به اساس‌نامه، تدوین آیین‌نامه داخلی و شرح وظایف مدیرعامل توسط هیئت مدیره و حضور بانوان قرآنی در مجمع متناسب با توانمندی‌ها، از جمله مصوبات جلسه مجمع قرآنیان اراک بود.
captcha