برنامه‌های سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در زادگاه ایشان تشریح شد
کد خبر: 3604568
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
طی نشست خبری؛

برنامه‌های سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در زادگاه ایشان تشریح شد

گروه اجتماعی: مسئول بیت تاریخی امام خمینی(ره) طی نشست خبری برنامه‌های بیت را ویژه سالروز ارتحال امام خمینی(ره) تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام علیرضا مرودشتی، مسئول بیت تاریخی امام خمینی(ره) در خمین امروز دوشنبه هشتم خردادماه طی نشست خبری ویژه بیست‌وهشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) گفت: برگزاری مراسم با شکوه و شایسته حضرت امام خمینی(ره) در بیت تاریخی ایشان ادای دین مردم این شهرستان به امام خود است.
وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف در بیت همزمان با سالگرد ارتحال امام(ره) افزود: سیاهپوش کردن فضای بیت، غبارروبی اتاق تولد امام راحل، برپایی نمایشگاه عکس فراق یار با بیش از 5 هزار عکس، نمایشگاه کتاب، توزیع بروشور با موضوع زندگی بنیانگذار انقلاب اسلامی از جمله برنامه‌های رحلت امام(ره) در بیت ایشان است.
حجت‌الاسلام مرودشتی ادامه داد: برگزاری ختم قرآن با حضور 120 نفر از حافظان و قاریان در شب ارتحال امام خمینی(ره) به میزبانی حسینیه بیت و تجلیل از فعالان قرآنی تمام مراکز قرآنی شهرستان از دیگر برنامه‌های سالگرد امام راحل است.
وی با اشاره به تقارن بیست‌وهشتمین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی (ره) با ماه مبارک رمضان اظهار کرد: امسال ویژه برنامه سالگرد در روز چهاردهم خرداد از ساعت  18 در حسینیه بیت آغاز و در ساعت 19 جلسه مشترک شورای اداری استان و شهرستان با سخنرانی آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان در سالن همایش‌های بیت برگزار می‌شود.
مسئول بیت تاریخی امام راحل در خمین گفت: مهدی ارضی و بهزاد سیاهپوش از مداحان این ویژه برنامه هستند که به طور مستقیم از شبکه‌های آفتاب، شما و دو شبکه سراسری پخش می‌شود. بعد از مراسم ملی ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی در تهران مراسمی که هر ساله در زادگاه ایشان برگزار می‌شود از مهمترین و باشکوه‌ترین برنامه‌هاست.
مسئول بیت تاریخی امام راحل در خمین تصریح کرد: در ایام نزدیک به ارتحال امام راحل، محل تولد ایشان میزبان گروه‌ها و قشرهای مختلف مردم سراسر استان مرکزی است.
مرودشتی در بخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به تغییر درب ورودی بیت امام(ره) گفت: این کار با هدف بازدید گردشگران و بازدیدکنندگان از مجتمع فرهنگی و هنری بیت و رصد و راهنمایی بازدیدکنندگان انجام شده است.
وی افزود: ساخت نگارستان هم ترازبا نگارستان‌های بزرگ کشور ازدیگر اقدامات مدیریت جدید بیت امام است و این نگارستان ازسه  بخش کارگاهی، گالری تصاویر امام و نمایشگاه هنرهای هنرمندان خمین تشکیل شده است. به زودی در این مکان تاریخی خانه هنرمندان برای استفاده هنرمندان تجسمی، عکاسی و فیلم ساخته و از هنرمندان شهرستان در رشته‌های مختلف هنری عضوگیری می‌شود. 
حجت‌الاسلام مرودشتی  با اشاره به راه‌اندازی سایت خبری بیت امام راحل با عنوان دیار آفتاب تصریح کرد: اولین شماره هفته نامه‌ نیز با همین نام در سطح کشور و با موضوعات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ورزشی همزمان با ارتحال امام(ره) چاپ می‌شود. 
مسئول بیت تاریخی امام راحل در خمین ادامه داد: زمینه حضور هنرمندان برای ارائه و فروش آثار خود در بیت فراهم شده است و با این اقدام به  50 خانواده کمک اقتصادی می‌شود.
وی مرمت اتاق تولد و اتاق‌های دیگرو حیاط بیت، رنگ آمیزی حوض و استقرار ماکتی از شمائل امام خمینی(ره) در مجتمع فرهنگی این مکان تاریخی و معنوی را از دیگر اقدامات برای حضور مردم در بیت تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی بیان کرد.
حجت‌الاسلام مرودشی در پایان با گلایه از عدم همکاری برخی ادارات در خمین با بیت خاطرنشان کرد: روش مسئول بیت امام راحل برمبنای تعامل با تمام نهادها و ادارات است اما بدون طرفداری از حزب یا گروه خاصی، زیرا این مکان متعلق به همه اقشار است.
captcha