تجلیل از جامعه قرآنی خمین به‌مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)
کد خبر: 3605292
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
مرودشتی عنوان کرد:

تجلیل از جامعه قرآنی خمین به‌مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)

گروه اجتماعی: مسئول بیت تاریخی امام خمینی(ره) در خمین گفت: برگزاری ختم قرآن با حضور ۱۲۰ نفر از حافظان و قاریان در شب ارتحال امام خمینی(ره) به میزبانی حسینیه بیت و تجلیل از فعالان قرآنی تمام مراکز قرآنی شهرستان از برنامه‌های سالگرد رحلت امام خمینی(ره) است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حسن قربانی، مدیرکل دفتر امور شهری و روستایی استانداری مرکزی، امروز چهارشنبه، دهم خردادماه در جلسه ستاد هماهنگی بیست‌وهشتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) که در فرمانداری خمین برگزار شد، گفت: به دلیل همزمانی سالگرد ارتحال امام(ره) با ماه مبارک رمضان بایستی متناسب با این ماه پرفضیلت جهت بزرگداشت ارتحال امام(ره) و قیام پانزدهم خرداد برنامه‌ریزی مناسب به همراه افطاری داشته باشیم.
وی با بیان اینکه  امام به عنوان الگویی است که در همه ادوار می‌تواند ملاک و مبنا باشد افزود: مکتب سیاسی امام(ره) برگرفته از مکتب اهل بیت(ع) است و این مکتب معنویت و سیاست را در هم تنیده است. مهمترین کار امام(ره) احیای اسلام ناب محمدی (ص) در سطح دنیا بود چراکه امام (ره) اخلاق، سیاست و عرفان را باهم داشت .
به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام علیرضا مرودشتی، مسئول بیت تاریخی امام خمینی(ره) در خمین نیز در این جلسه گفت: امسال ویژه برنامه سالگرد در روز چهاردهم خرداد از ساعت ۱۸ با جلسه مشترک شورای اداری استان و خمین در سالن همایش‌های بیت
آغاز و در ساعت ۱۹ مراسم عزاداری با سخنرانی آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان در حسینیه بیت برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: سیاهپوش کردن فضای بیت، غبارروبی اتاق تولد امام راحل، برپایی نمایشگاه عکس فراق یار با بیش از ۵ هزار عکس، نمایشگاه کتاب، توزیع بروشور با موضوع زندگی بنیانگذار انقلاب اسلامی از جمله برنامه‌های رحلت امام(ره) در بیت ایشان است.
حجت‌الاسلام مرودشتی اظهار کرد: برگزاری ختم قرآن با حضور ۱۲۰ نفر از حافظان و قاریان در شب ارتحال امام خمینی(ره) به میزبانی حسینیه بیت و تجلیل از فعالان قرآنی تمام مراکز قرآنی شهرستان از دیگر برنامه‌های سالگرد امام راحل است.
مسئول بیت تاریخی امام خمینی(ره) در خمین خاطرنشان کرد: از امروز گروه‌های مختلف از جمله 400 نفر از پرسنل نیروی انتظامی سراسر کشور، 100 استاد دانشگاه استان‌های همجوار و حراست‌های ادارات کل استان با حضور در بیت تارخی امام راحل با آرمان‌های ایشان تجدید میثاق می‌کنند.
captcha