آگاه نبودن خانواده‌ها از اصلی‌ترین دلایل بروز بدحجابی است
کد خبر: 3607277
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶

آگاه نبودن خانواده‌ها از اصلی‌ترین دلایل بروز بدحجابی است

گروه اجتماعی: جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینكه عدم آگاهی خانواده‌ها یكی از اصلی‌ ترین دلایل بروز بدحجابی است، گفت: شبكه های ماهواره ای تلاش می‌كنند با ترویج مدگرایی، حجاب را از جامعه اسلامی ایران بگیرند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، سرهنگ مهرداد مهرگان، جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان در نشست هم‌اندیشی عفاف و حجاب با بیان اینكه عدم آگاهی خانواده ها یكی از اصلی ترین دلایل بروز بدحجابی است، اظهار کرد: شبكه های ماهواره ای تلاش می كنند با ترویج مدگرایی، حجاب را از جامعه اسلامی ایران بگیرند.

این مقام انتظامی تاثیرپذیری از دوستان را به عنوان یكی از عوامل گرایش به بدپوششی معرفی كرد و افزود: بی اعتنائی به مباحث و ارزش های دینی، پدیده بی حجابی را گسترش می دهد. 

وی با اشاره به فعالیت دستگاه های مختلف در خصوص حجاب، تصریح كرد: یكی از مؤلفه های تأمین امنیت ارتقا سطح فرهنگ عمومی است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان با تاكید بر اینكه ٩٠ درصد ناهنجاری ها به علت ناآگاهی إیجاد می شوند، خاطرنشان كرد: در زمینه بدحجابی تنها ٥ درصد تكرار جرم وجود دارد.

سرهنگ مهرگان با بیان اینكه همه نهادها باید به صورت یكپارچه با شبیخون فرهنگی مقابله كنند، گفت: طرح فرهنگی جهادی گیلان مطهر اثرات اجتماعی و فرهنگی بسیار مثبتی در استان گیلان داشت.

این مقام انتظامی با اشاره به اینكه طرح صبح صادق به صورت مشترک با بسیج، رویكرد فرهنگی و انتظامی پلیس را در مقابل ناهنجاری ها قرار داد، تصریح كرد: علاوه بر این حوزه، پلیس به صورت جدی اقدامات فرهنگی اش را در حوزه فضای مجازی دنبال می كند.

وی با تاكید بر اینكه پلیس باید بیشتر از گذشته به سمت خانواده ها برود، خاطرنشان كرد: استفاده از ظرفیت خانواده ها برای پلیس و جامعه مفید خواهد بود.
captcha