آغاز به کار دور دیگری از فعالیت‌های «جامعه قرآنی پیشکسوتان نیروهای مسلح»
کد خبر: 3611484
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
انجم شعاع خبر داد:

آغاز به کار دور دیگری از فعالیت‌های «جامعه قرآنی پیشکسوتان نیروهای مسلح»

گروه فعالیت‌های قرآنی: یکی از اعضای هیئت مدیره جامعه پیشکسوتان قرآنی نیروهای مسلح با اشاره به آغاز به کار دور جدیدی از فعالیت‌های این جامعه، گفت: جامعه قرآنی پیشکسوتان نیروهای مسلح 30 خردادماه طی مراسمی دور جدید فعالیت خود را به صورت خودجوش و مردمی آغاز خواهد کرد.

محمد انجم‌شعاع، از اعضای هیئت مدیره جامعه قرآنی پیشکسوتان نیروهای مسلح، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به آغاز دور جدید این جامعه، گفت: جمعی از فعالان قرآنی کشور که سال‌ها در دفاع مقدس حضور داشتند، ‌بعد از بازنشستگی جامعه‌ای را با عنوان جامعه پیشکسوتان قرآنی نیروهای مسلح تشکیل دادند تا از این طریق تجارب و اندوخته‌های خود را در اختیار خود و دستگاه‌های مجری و مجموعه‌های فعال قرآنی قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه در بین نیروهای مسلح ذخیره و اندوخته‌های پرظرفیتی چه در گذشته و چه در زمان حال وجود داشته و دارد، افزود: بزرگانی همچون مرحوم «ابوالفضل علامی» و اساتیدی همچون «عباس سلیمی»، «مهدی دغاغله»، «شهریار پرهیزکار» و ده‌ها استاد دیگر جزء این اندوخته بوده‌اند که نامشان در مجموعه نیروهای مسلح می‌درخشد.

انجم‌شعاع تصریح کرد: قبلاً بر اساس ساختاری که در مجموعه بازنشستگان نیروهای مسلح پیش‌بینی شده بود، ساختاری با عنوان «جامعه قرآنی پیشکسوتان نیروهای مسلح» تشکیل شد که پشتوانه حمایتی و مادی این مجموعه از طریق سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح تأمین می‌شد.  

عضو هیئت مدیره جامعه قرآنی پیشکسوتان نیروهای مسلح با اشاره به اینکه بعد از تشکیل این جامعه و در ادامه مسیر با مشکلاتی مواجه شدیم، عنوان کرد: محدودیت‌هایی که به لحاظ اعتباری و پشتوانه‌ای وجود داشت، باعث شد تا در نهایت تصمیم گرفته شود تا این ساختار به فعالیت خود ادامه ندهد و منتفی شود.

وی در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به اینکه بعد از مدتی مقرر شده است تا این جامعه مجدداً فعالیت خود را از سر بگیرد،‌ گفت: اعضای این جامعه طی امروز یک تجمع خواهند داشت تا به این ترتیب دور جدید فعالیت‌های این جامعه اعلام شود.

انجم‌شعاع بیان کرد: در حال حاضر با کمک مجموعه سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح قرار شده است تا یک تجمع معنوی را در قالب یک محفل قرآنی در جوار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی‌(ع) داشته باشیم تا این کار به شکل خوبی ساماندهی شود.

این خادم قرآن با تأکید مجدد بر اینکه تلاش خواهیم داشت تا به دور از انتظارات ساختاری و سازمانی دستگاه‌های متولی نیروهای مسلح، به صورت خودجوش این مسیر را ادامه دهیم، بیان کرد: این گام اولی بود که بخش عمده‌ای از کار را در همین محفل قرآنی آغاز خواهیم کرد. بخش دیگر نیز احصاء ظرفیت‌های بزرگ در استان تهران است. 

وی افزود: در همین راستا هر کدام از پیشکسوتان عضو این جامعه متولی یکی از بخش‌ها شده‌ و اطلاعات ارزشمندی از پیشکسوتان قرآنی نیروهای مسلح احصاء شده و بانک اطلاعاتی آن نیز تشکیل شده است. این بانک پشتوانه‌ای برای برنامه‌های بعدی که به صورت مردمی - که به نیروهای مسلح کاری نخواهد داشت -‌ خواهد بود.

این عضو هیئت مدیره جامعه پیشکسوتان قرآنی نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه البته در مسیر حرکت این جامعه تلاش خواهد شد تا از دستگاه‌های مربوطه مساعدت لازم گرفته شود، عنوان کرد: البته این مساعدت‌ها در چارچوب مؤلفه‌های قرآنی خود ما خواهد بود و در این راستا اقدام خواهیم کرد تا خدمات ارزشمند اساتید حاضر در مجموعه پیشکسوتان نیروهای مسلح را به مجموعه‌های دیگر و حتی نسل‌های آینده نیروهای مسلح تعمیم دهیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در این نشست صمیمی از تعدادی از اساتید نیز تجلیل خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه این نشست آخرین نشست نخواهد بود و در آینده نیز شاهد چنین نشست‌ها و محافلی خواهیم بود، لذا در این مراسم از تعدادی از فعالان تجلیل می‌شود.

انجم‌شعاع افزود: در این مراسم از دو گروه از فعالان قرآنی تجلیل خواهد شد، گروه اول خانواده‌هایی خواهند بود که عزیزان آنها در جامعه قرآنی فعال بوده و امروز در قید حیات نیست، در این گروه از یک نفر از اعضای هر کدام از خانواده‌ها تجلی لبه عمل می‌آید. همچنین چهار نفر از نیروهایی که در حال حاضر در قید حیات بوده و مشغول خدمت رسانی در زمینه فعالیت‌های قرآنی هستند و دامنه فعالیت‌های خود را استمرار داده‌اند نیز تجلیل خواهند شد. 

انجم‌شعاع با اشاره به اینکه در جلسات آینده از دیگر اعضای این جامعه نیز تجلیل خواهد شد،‌ افزود: در این مراسم همچنین از فرزندان بازنشستگان که در حوزه قرآن دارای موقعیت‌ها و موفقیت‌های خوبی بوده و هستند نیز تجلیل می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این مراسم علاوه بر تلاوت قاریان ممتاز و بین‌المللی شاهد سخنرانی استاد «عباس سلیمی»، اجرای گروه‌های تواشیح و برنامه‌های دیگر نیز خواهیم بود. 

یادآور می‌شود، این نشست با عنوان «نشست صمیمی پیشکسوتان قرآنی نیروهای مسلح و تجلیل از چهره‌های ماندگار» ساعت 18 روز سه‌شنبه 30 خرداد‌ماه در سالن شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می‌شود.

captcha