مسابقات قرآنی «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» به مرحله نیمه‌نهایی رسید
کد خبر: 3611995
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸

مسابقات قرآنی «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» به مرحله نیمه‌نهایی رسید

مسابقات بین‌المللی قرآنی «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» که بزرگترین و نخستین مسابقات زنده تلویزیونی قرآنی جهان اسلام و از ابتکارات شبکه جهانی الکوثر است، وارد مرحله نیمه‌نهایی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) تسنیم نوشت: مسابقات بین‌المللی قرآنی «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» که بزرگترین و نخستین مسابقات زنده تلویزیونی قرآنی جهان اسلام و از ابتکارات شبکه جهانی الکوثر است، وارد مرحله نیمه‌نهایی شد.

مرحله مقدماتی این رقابت‌ها در سه دور هشت روزه برگزار شد که در دور نخست این مسابقات، سیدسعید رحیمی و محمد موسی‌زاده از ایران، محمد مصطفی عرب از قطر، رسول العامر از عراق، احمد عبده علی خلیل از مصر، یوسف الحاج حسن از لبنان، سیدمرتضی محسنی از افغانستان و جعفر غیدان از آلمان به‌عنوان قاریان حائز رتبه برتر انتخاب و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند.

همچنین، سیداحسان ابطحی از ایران، سلیمان جعفری از افغانستان، هادی صلح‌جو از ایران، محمدتقی انوری از افغانستان، یوسف صاحب جبار از عراق، حسن السید حسن احمد و محمد علاءالدین سباعی از مصر و الیاس مهرزاد از آلمان به‌ عنوان قاریان برتر دور دوم این مسابقات معرفی شدند.

در دور سوم مرحله مقدماتی مسابقات نیز، مجتبى هرندی‌زاده و سیدحمیدرضا مقدسی از ایران، اویس احمدیان از افغانستان، لیث العبیدی و یاس فضل جاسم از عراق، احمد السید علام از مصر، مصطفى حیدری از افغانستان و محمد ابراهیم الجمل از مصر به‌عنوان قاریان برتر برگزیده شدند و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند.

کمیته داوران مرحله مقدماتی این مسابقات متشکل از رفعت علی دیب، عماد رامی و احسان السیدحسن از سوریه، احمد عبدالحکیم از مصر، سیدعباس انجام، معتز آقایی و مصطفی الطائی از ایران، یحیی الصحاف، مضر الصحاف و رافع العامری از عراق، حسین زعیتر و محمدصلاح وجهانی از لبنان بودند.

با آغاز مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها، داوران به صورت حضوری در استودیو، قرائت 24 قاری منتخب در این مرحله را داوری می‌کنند.

10 سال است که مسابقات بین‌المللی قرآن «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» در ماه مبارک رمضان و به‌ همت شبکه جهانی الکوثر برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان از کشورهای مختلف جهان به صورت زنده و تلفنی آیاتی از قرآن کریم را قرائت می‌کنند.

این مسابقه در ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 22:30 به ‌وقت تهران به‌طور زنده از شبکه جهانی الکوثر پخش می‌شود.
captcha