فینالیست‌های مسابقات الکوثر مشخص شدند
کد خبر: 3612896
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶

فینالیست‌های مسابقات الکوثر مشخص شدند

گروه بین‌الملل: مرحله نیمه‌نهایی دهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآنی «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» شبکه جهانی الکوثر، شب گذشته، دوم تیرماه‌ به کار خود پایان داد و راه‌یافتگان به مرحله نهایی این رقابت‌ها مشخص شدند.

فینالیست‌های مسابقات بین‌المللی قرآن الکوثر مشخص شدند
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از واحد ارتباطات و همکاری‌های بین‌الملل شبکه جهانی الکوثر، مرحله نیمه‌نهایی مسابقات بین‌المللی قرآنی «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» که بزرگترین و نخستین مسابقات زنده تلویزیونی قرآنی جهان اسلام و از ابتکارات شبکه جهانی الکوثر است، شب گذشته به کار خود پایان داد.
در پایان مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات، اویس احمدیان از افغانستان، سیدحمیدرضا مقدسی از ایران، لیث العبیدی از عراق، محمد علاءالدین سباعی از مصر و یوسف الحاج حسن از لبنان به مرحله نهایی(فینال) راه یافتند.
مرحله نهایی دهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآنی «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» شبکه جهانی الکوثر امشب مصادف با سی‌امین شب ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.
در مرحله پایانی و نهایی این مسابقات که شرط ورود آن کسب بیشترین امتیاز است، تنها یک قاری از هر کشور می‌تواند حضور داشته باشد.
جوایز این قاریان به ترتیب نفر اول 5 هزار دلار، نفر دوم 4 هزار دلار، نفر سوم 3 هزار دلار، نفر چهارم 2 هزار دلار و نفر پنجم هزار دلار است.
گفتنی است که در دهمین دوره این مسابقات امسال، 120 قاری از 12 کشور دنیا شرکت کردند و در طی 3 دوره 8 شبه با هم به رقابت پرداختند. از این تعداد قاری، 24 نفر که بیشترین امتیازها را کسب کردند به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند.
یادآور می‌شود، مرحله مقدماتی این رقابت‌ها در سه دور هشت شبه برگزار شد که در دور نخست این مسابقات، سیدسعید رحیمی و محمد موسی‌زاده از ایران، محمد مصطفی عرب از قطر، رسول العامر از عراق، احمد عبده علی خلیل از مصر، یوسف الحاج حسن از لبنان، سیدمرتضی محسنی از افغانستان و جعفر غیدان از آلمان به‌عنوان قاریان حائز رتبه برتر انتخاب و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند.
همچنین، سیداحسان ابطحی از ایران، سلیمان جعفری از افغانستان، هادی صلح‌جو از ایران، محمدتقی انوری از افغانستان، یوسف صاحب جبار از عراق، حسن السید حسن احمد و محمد علاءالدین سباعی از مصر و الیاس مهرزاد از آلمان به‌ عنوان قاریان برتر دور دوم این مسابقات معرفی شدند.
در دور سوم مرحله مقدماتی مسابقات نیز، مجتبى هرندی‌زاده و سيدحميدرضا مقدسی از ايران، اويس احمديان از افغانستان، ليث العبيدی و ياس فضل جاسم از عراق، احمد السيد علام از مصر، مصطفى حيدری از افغانستان و محمد ابراهيم الجمل از مصر به‌عنوان قاریان برتر برگزیده شدند و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند.
۱۰ سال است که مسابقات بین‌المللی قرآن «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» در ماه مبارک رمضان و به‌ همت شبکه جهانی الکوثر برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان از کشورهای مختلف جهان به صورت زنده و تلفنی آیاتی از قرآن کریم را قرائت می‌کنند.
این مسابقه در ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ۲۲:۳۰ به ‌وقت تهران به‌طور زنده از شبکه جهانی الکوثر پخش می‌شود.
captcha