جای خالی سمن‌ها در امور قرآنی استان مرکزی احساس می‌شود
کد خبر: 3614751
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸

جای خالی سمن‌ها در امور قرآنی استان مرکزی احساس می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون سیاسی-امنیتی استانداری مرکزی گفت: 430 سمن در استان مرکزی در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند سمن‌ها باید به سمت ترویج اخلاق قرآنی پیش بروند جای خالی سمن‌ها در امور قرآنی احساس می‌شود که اگر این کمبود جبران شود نتیجه بهتری در امور قرآنی استان خواهیم گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، شکرالله حسن بیگی، معاون سیاسی- امنیتی استاندار مرکزی، در نشست هماهنگی چهارمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) که امروز، 11 تیرماه در دلیجان برگزار شد گفت: اکثر مدیران استان با برنامه‌های قرآنی و فرهنگی آشنا هستند، یکی از موضوعاتی که رهبری به صورت جدی دنبال می‌کنند آسیب‌های اجتماعی است و تأکید ایشان در این زمینه انجام کارهای ویژه فرا دستگاهی است.
وی ادامه داد: تمام دستگاه‌های اجرایی باید در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش داشته باشند و در راستای کاهش این آسیب‌ها باید کار تحقیقاتی و پژوهشی انجام شود، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در گرو نهادینه شدن فرهنگ قرآنی است.
حسن بیگی تصریح کرد: این آسیب‌ها از جمله طلاق و اعتیاد با تقویت اخلاق قرآنی در جامعه قابل پیشگیری است فردی که با قرآن انس می‌گیرد به آرامش روحی و جسمی ‌می‌رسد این آرامش در کاهش آسیب‌ها بسیار مهم است جوانان امروز فطرتاً با قرآن انس دارند که این  ظرفیت باید در آنها شکوفا شود.
وی تأکید کرد: فعال قرآنی چهره عبوس ندارد و دارای آرامش قلب است، تحکیم بنیان خانواده با انس با قرآن به دست می‌آید فعالیت‌های قرآنی از روان‌خوانی آغاز می‌شود گام دوم انس با قرآن و در نهایت تفکر و عمل به اخلاق قرآنی است. برنامه‌های قرآنی باید به گونه‌ای طراحی شوند که وابسته به شخص نباشد و در صورت نبودن آن شخص کار قرآنی تعطیل نشود.
معاون سیاسی-امنیتی استانداری مرکزی تأکید کرد: 430 سمن در استان مرکزی در حوزه‌های مختلف از جمله محیط زیست، مقابله با آسیب‌های اجتماعی و همچنین ترویج قرآن فعالیت دارند سمن‌ها باید به سمت ترویج اخلاق قرآنی پیش بروند جای خالی سمن‌ها در امور قرآنی احساس می‌شود که اگر این کمبود جبران شود نتیجه بهتری در امور قرآنی استان خواهیم گرفت.
به گزارش ایکنا؛ زهرا فرجی، مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: امسال اولین حضور دفتر امور بانوان در جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) است. مضامین قرآنی مختص کودکان و نوجوانان نیست بلکه خانواده و البته محور خانواده یعنی مادران نیز باید در این زمینه جدی دیده شوند.
فرجی ادامه داد: در همین راستا نشست‌هایی را با عنوان سبک زندگی اسلامی ایرانی برای خانواده‌ها در نظر گرفته‌ایم دفتر امور بانوان استانداری در راستای تأکید رهبری بر تحکیم بنیان خانواده قدم بر می‌دارد و آمادگی همکاری لازم با جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) در این زمینه را دارد.
captcha