راز غیبت هزار ساله امام زمان(عج)
کد خبر: 3618228
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
بیانی از آیت‌الله بهجت:

راز غیبت هزار ساله امام زمان(عج)

گروه اندیشه: انحطاط و پستی انسان به‌حدی است که قوم حضرت صالح(ع) ناقه صالح را با اینکه وسیله ارتزاق و نعمت آنها بود، پی کردند. امکان دارد که ما انسان‌های عاقل نیز امام زمان(عج) را که تمام خیرات از اوست و از ناقه صالح بالاتر و پر فیض‌تر است برای اغراض شخصی خود به قتل برسانیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) آیت‌الله بهجت با تأکید بر این نکته که علت غیبت امام زمان(عج) بی‌کفایتی مردم در حفظ جان ایشان است، تصریح می‌کرد: «سبب غیبت امام زمان(عج) خود ما هستیم، زیرا دستمان به او نمی‌رسد، وگرنه اگر در میان ما بیاید و ظاهر و حاضر شود چه کسی او را می‌کشد؟! آیا جنیان آن حضرت را می‌کشند، یا قاتل او انسان است؟! ما از پیش در طول تاریخ ائمه(ع) امتحان خود را پس داده‌ایم که آیا از امام تحفظ و اطاعت می‌کنیم و یا اینکه او را به قتل می‌رسانیم؟!

انحطاط و پستی انسان به‌حدی است که قوم حضرت صالح(ع) ناقه صالح را با اینکه وسیله ارتزاق و نعمت آنها بود، پی کردند، چنان‌که قرآن کریم درباره آن می‌فرماید: «لهَا شِرْبٌ وَ لَکمْ شِرْبُ یوْمٍ معْلُومٍ؛ یعنی، یک روز آب سهم شما باشد و روز دیگر سهم آن». آن ناقه، یک روز آب چاه را می‌خورد و در عوض به آنها شیر می‌داد. بنابراین، همان گونه که ممکن است عُقلا خزینه و انبار نعمت خود را نابود کنند ـ همچنان که ناقه صالح را کشتند ـ امکان دارد که ما انسان‌های عاقل نیز امام زمان(عج) را که تمام خیرات از اوست و از ناقه صالح بالاتر و پر فیض‌تر است برای اغراض شخصی خود به قتل برسانیم.

امیدواریم خداوند برای یک مشت شیعه مظلوم، صاحب‌شان را برساند، زیرا در عالم چنین سابقه نداشته و ندارد که رئیس و رهبری از مریدان و لشکرش این‌قدر غیبت طولانی داشته باشد. چه باید گفت؟ معلوم نیست تا کی! در تمام امت‌های گذشته غیبت مقدر شده است، ولی در هیچ امتی چنین غیبتی با وقت نامعلوم و غیرمقدر اتفاق نیفتاده است.

ما مسلمان‌ها امتحان خود را با پیغمبر(ص) و یازده امام در زمان حضورشان پس داده‌ایم، اگر این یکی هم ظاهر می‌شد، لابد به قربانش می‌رفتیم! کسانی که در زمان ائمه(ع) به بنی‌امیه و بنی‌العباس گرایش داشتند، مگر دیوانه بودند؟! آنها از میان دو راه دین و دنیا، دنیا و ضد آخرت را اختیار می‌کردند، و هنوز مناصب آنها برای ما عرضه نشده تا امتحان خود را پس بدهیم».

منبع: پایگاه مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌الله بهجت

captcha