التماس دعای امام زمان(عج) از دل سوختگان
کد خبر: 3619399
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
بیانی از آیت‌الله بهجت/

التماس دعای امام زمان(عج) از دل سوختگان

گروه اندیشه: آیت‌الله بهجت تعریف می‌کرد: آقایی که زیاد به مسجد جمکران می‌رود، می‌گفت: آقا (امام زمان) را در مسجد جمکران دیدم، به من فرمود: به دل سوختگان ما بگو برای ما دعا کنند

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) آیت‌الله بهجت برای تأکید نسبت به دعا کردن برای تعجیل در فرج امام زمان(عج) بیان می‌کرد: «آقایی که زیاد به مسجد جمکران می‌رود، می‌گفت: آقا (امام زمان) را در مسجد جمکران دیدم، به من فرمود: به دل سوختگان ما بگو برای ما دعا کنند، و یک مرتبه از نظرم غائب شد. نه اینکه راه برود و کم‌کم از نظرم غائب شود. همین آقا هفته قبل از آن هم، حضرت را در خواب دیده بود.

ولی افسوس که همه برای برآورده‌شدن حاجت شخصی خود به مسجد جمکران می‌روند و نمی‌دانند که خود آن حضرت چه التماس دعایی از آنها دارد که برای تعجیل فرج او دعا کنند. چنان‌که به آن آقا (شیخ ابراهیم حائری) فرموده بود: اینها که به اینجا آمده‌اند، دوستان خوب ما هستند و هرکدام حاجتی دارند: خانه، زن، فرزند، مال، ادای دین؛ ولی هیچ‌کس در فکر من نیست.

آری، او هزار سال است که زندانی است؛ لذا هرکس که برای حاجتی به مکان مقدسی مانند مسجد جمکران می‌رود باید که اعظم حاجت نزد آن واسطه فیض، یعنی فرج خود آن حضرت را از خدا بخواهد.»

هم‌چنین آیت‌الله بهجت در پاسخ به فردی درباره راه زیارت امام زمان(عج)، اظهار کرده بود: «زیاد صلوات اهدای وجود مقدسش نمایید، مقرون با دعای تعجیل فرجش، و زیاد به مسجد جمکران مشرف شوید با ادای نمازهایش.»

از یکی از اطرافیان آیت‌الله بهجت نقل شده است که: در محضر ایشان بودم که قبل از منبر، روضه‌خوان خطاب کرد به امام زمان(عج) و عرض کرد: آقاجان کاش می‌دانستیم کجا تشریف داری. آیت‌الله بهجت  نگاهی به من کردند و فرمودند: «یعنی می‌دانیم کجا تشریف ندارند؟». یک بار هم یکی از همراهان آقا گفت: به جمکران که وارد شدیم مداحی در بلندگو می‌گفت: ای‌کاش می‌دانستیم کجا تشریف داری! آقا فرموده بودند: «کجا تشریف ندارند؟».

منبع: در محضر بهجت، ج۲، ص118

captcha