راه‌اندازی اداره امور قرآنی اوقاف چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3625848
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
حجت‌الاسلام عزیزی خبر داد:

راه‌اندازی اداره امور قرآنی اوقاف چهارمحال و بختیاری

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از راه‌اندازی اداره امور قرآنی اوقاف چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: مأموریت این اداره پیگیری و اجرای برنامه‌های قرآنی و مدیریت موقوفات قرآنی استان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، با اشاره به مأموریت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: یکی از رسالت‌های اوقاف حوزه قرآن است و سازمان اوقاف متولی برگزاری بزرگ‌ترین مسابقات قرآنی در کشور است.
وی با بیان اینکه چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف استان در مرحله شهرستانی برگزار شده و برگزیدگان به مرحله استانی معرفی شده‌اند، افزود: از هر رشته در مرحله شهرستانی سه نفر به مرحله استانی و سپس سه نفر برتر به مرحله کشوری و پس از موفقیت در مرحله کشوری به مرحله بین‌المللی راه می‌یابند.
وی با اشاره به موفقیت شرکت‌کنندگان استان در مسابقات مرحله سراسری سال گذشته، اظهار کرد: سازمان اوقاف در مسابقات سال جاری به صورت گزینشی از قرآنیان برتر استان دعوت به شرکت در مسابقات کرده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تصریح کرد: مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف در چهارمحال و بختیاری مردادماه جاری برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام عزیزی اضافه کرد: مسابقات زیر 18 سال با همکاری آموزش و پرورش و در مدارس و برگزاری مسابقات بالای این سن توسط سازمان اوقاف است.
وی از راه‌اندازی اداره امور قرآنی اوقاف چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: مأموریت این اداره پیگیری و اجرای برنامه‌های قرآنی و مدیریت وقوف قرآنی در استان است.
حجت‌الاسلام عزیزی راه‌اندازی این اداره را در نشر فعالیت‌های قرآنی استان مؤثر دانست و با اظهار تاسف در خصوص کم بودن تعداد موقوفه های قرآنی در استان در مقایسه با سایر مناطق کشور، ترویج وقف در حوزه قرآنی را پشتیبان و عامل گسترش کمی و کیفی برنامه ها و فعالیت های قرآنی اوقاف از جمله مسابقات سراسری قرآن دانست.

captcha