جهاد دانشگاهی ارتباط خود را با منطقه ویژه علم و فناوری تعریف کند
کد خبر: 3627364
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳

جهاد دانشگاهی ارتباط خود را با منطقه ویژه علم و فناوری تعریف کند

گروه اجتماعی: استاندار اصفهان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی یک نهاد ارزشی و علمی محسوب می‌شود، گفت: جهاد دانشگاهی جزء اولین نهادهایی است که ارتباط خود را با منطقه ویژه علم و فناوری تعریف می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، رسول زرگرپور، استاندار اصفهان صبح امروز یکشنبه پانزدهم مرداد ماه در نشستی با رؤسا و مدیران جهاد دانشگاهی واحدهای اصفهان، صنعتی اصفهان و مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان با تبریک سی و هفتمین سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: هدف اول از اینکه روزی را به نام نهادی نامگذاری کرده و برایش بزرگداشتی می‌گیرند، این است که برای مردم در خصوص آن نهاد شفاف‌سازی انجام گیرد؛ برای مثال مدیران آن نهاد در نشست‌های مطبوعاتی و رسانه‌ها حضور پیدا کنند و یکی دو روز آن نهاد در تیتر اخبار قرار گیرد.
وی افزود: این موضوع باعث می‌شود تا مردم و مسئولان با نهاد جهاد دانشگاهی آشنایی پیدا کنند. هدف دوم این است که مروری بر اقدامات جهاد دانشگاهی انجام گیرد تا مردم و مسئولان و مدیران با فعالیت‌ها و روند کاری آن آشنا شوند. هدف سوم نیز برشمردن برنامه‌های آتی است.
استاندار اصفهان ادامه داد: در صورتی که بتوان این سه اقدام را به صورت درست و دقیق پیش برد، بزرگداشت را درست انجام داده‌ایم.
زرگرپور اضافه کرد: با وجود اینکه مجموعه جهاد دانشگاهی خود دارای رسانه‌های قوی است، اما حتما تمام مدیران جهاد دانشگاهی در مصاحبه‌های مطبوعاتی و تلویزیونی شرکت کنند؛ این موضوع باعث می‌شود تا مدیران سازمان‌ها و دستگاه‌های دیگر با ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی آشنا شده و با توجه به نیازهای خود با این نهاد مرتبط شوند.
وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی یک نهاد ارزشی و علمی است، خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی جزء نهادهایی است که طی سال‌های پس  از انقلاب، روحیه ارزشی بودن را تاکنون حفظ کرده است و افراد متدین و ارزشی در این مجموعه در حال فعالیت هستند و برخی به دلیل همین بعد ارزشی، جهاد دانشگاهی را برای فعالیت انتخاب کرده‌اند.
زرگرپور افزود: اصفهان پس از تهران بیشترین تعداد دانشگاه‌های در رنکینگ بین‌المللی را دارد؛ همچنین 160 مرکز آموزش عالی در استان اصفهان فعال هستند که بیش از 330 هزار دانشجو را پوشش می‌دهند؛ اینها نشان‌دهنده این است که استان اصفهان یک استان دانشگاهی و علمی محسوب می‌شود.
وی اضافه کرد: فناوری در این استان جایگاه ویژه‌ای دارد و از مرحله صنعت گذشته و به فراصنعت رسیده است. به همین دلیل است که هر زمان موضوع منطقه ویژه علم و فناوری مطرح می‌شود، اولین گزینه، استان اصفهان است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه اتکای اصلی در منطقه ویژه علم و فناوری، بر دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی است، گفت: دانشگاه‌ها در شرایط کنونی ارتباطشان را با منطقه ویژه علم و فناوری، نزدیک‌تر و روشن‌تر کنند. چه بهتر که جهاد دانشگاهی نیز جزء اولین نهادهایی باشد که برای این ارتباط اقدام کرده و پیشقدم باشد و نسبت خود را با منطقه ویژه علم و فناوری تعریف کند.
زرگرپور اضافه کرد: منطقه ویژه علم و فناوری یک فرصت طلایی برای مراکز دانشگاهی و علمی و تحقیقاتی فراهم کرده است.
وی ادامه داد: مسابقات قرآنی دانشجویان جهان اسلام که قرار است جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان آن را برگزار کند، باید در شأن قرآن، شأن جمهوری اسلامی و شأن برند اصفهان باشد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه باید نگاه مدیران استانی به فرهنگ احترام به کالای خارجی و کالای خارج از استانی مقداری تغییر کند، گفت: جهاد دانشگاهی در بحث تجهیزات شهری مانند تجهیزات مورد نیاز مترو، اعلام آمادگی کند که چه تجهیزاتی را می‌تواند فراهم کند.
زرگرپور با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در پروژه‌های اجرایی مورد اعتماد و امین نظام است، اضافه کرد: واژه فرآفرین که به جای واژه استارتاپ توسط جهاد دانشگاهی مطرح شده، مناسب است و باید تکثیر شود.
وی با بیان اینکه در مؤسسات غیرانتفاعی بهتر است وارد مباحث بین رشته‌ای شد، ادامه داد: تصمیم گرفته‌ایم که پارک علم و فناوری سلامت را در منطقه مَرق اصفهان ایجاد کنیم، چرا که در حوزه سلامت کمبود چنین مرکزی در اصفهان حس می‌شد. این هم جایی است که جهاد دانشگاهی واحد اصفهان می‌تواند در آن ورود پیدا کند.

captcha