مردمی بودن و تمسک به ولایت از جمله صفات بارز نیروی انتظامی است
کد خبر: 3631427
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۱

مردمی بودن و تمسک به ولایت از جمله صفات بارز نیروی انتظامی است

گروه اجتماعی: فرمانده نیروی انتظامی گفت: پلیس باید حرفه‌ای و دانش بنیان باشد و با روحیه جهادی، تلاش مخلصانه را سرلوحه کار خود قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سردار حسین اشتری، فرمانده ناجا در مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: ناجا مسئولیت حفظ امنیت کشور و کسب اعتماد و مشارکت مردم را بر عهده دارد و برای حفظ امنیت کشور با اقتدار تلاش می‌کند.
وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در عین اقتدار با عطوفت و مهربانی در کنار مردم قرار دارد، اما با قانون‌گریزان و افراد شرور با جدیت برخورد می‌کند، بیان کرد: پلیس باید حرفه‌ای و دانش بنیان باشد و با روحیه جهادی، تلاش مخلصانه را سرلوحه کار خود قرار دهد.
سردار اشتری ادامه داد: نیروی انتظامی در عرصه‌های مختلف مشغول به خدمت است و با بسیاری از تهدیدات از جمله نظامی، اجتماعی و فضای مجازی مقابله می‌کند.
وی تأکید کرد: پلیس ایران، مجموعه‌ای جامعه محور و اجتماعی است و از تمام ظرفیت‌ها برای اجرای صحیح مسئولیت‌ها و وظایف خود بهره می‌گیرد.
فرمانده ناجا افزود: نیروی انتظامی ملجأ و پناهگاه افرادی است که به آنها ظلم شده و انجام امور مردم و خدمت به آنها افتخار و توفیقی برای این نیرو است.
وی با اشاره به ارائه خدمات از سوی ناجا به مردم، گفت: برای مثال سالانه 30 میلیون تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی (110 ) برقرار و بیش از 60 درصد از این تماس‌ها به اقدامات عملیاتی منجر می‌شود.
سردار اشتری با بیان اینکه مشارکت مردم، مسئولان، سازمان‌ها و نهادهای مختلف امری ضروری به شمار می‌رود، افزود: این انسجام و همدلی باعث شده تا امنیت کشور در بهترین شرایط حفظ شود.
وی فراگیری، گستردگی، جامعه محوری، مردمی بودن و تمسک به ولایت را از جمله صفات بارز نیروی انتظامی نام برد.
فرمانده ناجا همچنین از تغییر فرماندهان نیروی انتظامی در هشت استان طی هفته آینده خبر داد و افزود: تاکنون فرماندهان جدید استان‌های تهران، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و اصفهان معرفی و از خدمات فرماندهان پیشین تجلیل شده است.
وی با اشاره به اینکه استان اصفهان از شرایط خاصی برخوردار است، ادامه داد: بنابراین انتخاب فرمانده جدید با حساسیت‌های بیشتری همراه است.
سردار اشتری ضمن تشکر از تلاش‌های سردار آقاخانی فرمانده انتظامی پیشین استان اصفهان بیان کرد: سردار معصوم بیگی فرمانده جدید انتظامی استان از تجربیات ارزشمندی برخوردار است و پیش از این مسئولیت جانشینی پلیس پیشگیری ناجا را برعهده داشت.
وی تغییرات مدیریتی در نیروی انتظامی را باعث شادابی و تحرک بیشتر این نیرو ارزیابی کرد و گفت: سیاست‌های نیروی انتظامی یکسان است، اما شیوه‌ها و روش‌های اجرا می‌تواند با شادابی بیشتر باعث افزایش بهره‌وری شود.
فرمانده ناجا با اشاره به اینکه فرماندهان استان‌ها برای یک دوره سه ساله منصوب می‌شوند، افزود: با آنکه از مدت پایان تصدی فرماندهی برخی استان‌ها از جمله اصفهان دو سال گذشته بود، تصمیم گرفته شد تا تغییر فرماندهی نیروی انتظامی در این استان‌ها به پس از انتخابات موکول شود.
در پایان این مراسم فرمانده نیروی انتظامی از زحمات پنج ساله سردار آقاخانی تقدیر و برای وی در سمت جانشینی بازرسی کل ناجا آرزوی موفقیت کرد. سردار اشتری همچنین با ارائه حکمی به سردار  معصوم بیگی وی را به عنوان فرمانده انتظامی استان اصفهان معرفی نمود. 


captcha