تشریح محورهای هفته دولت در استان مرکزی
کد خبر: 3631610
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱

تشریح محورهای هفته دولت در استان مرکزی

گروه اجتماعی: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در نشست هماهنگی بزرگداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، برنامه و محورهای هفته دولت در استان را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام عباس هاشمی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی، امروز، 26مرداد در نشست هماهنگی بزرگداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و گرامیداشت هفته دولت گفت: در دوران‌ مختلفیف ایران گرفتار منافقین و انواع تروریسم بوده و در حال حاضر هم به بهانه‌های مختلف دنبال نابودی افراد تأثیرگذار نظام است. 
وی گفت: در سالهای اول انقلاب جوامع استکباری با ابتدایی‌ترین روش‌ها قصد تعرض به جامعه اسلامی را داشتند و تنها یک فرد یا جماعت خاصی را به شهادت می‌رساندند، اما با پیشرفت نظام و گسترش در دنیا نوع حملات تروریستی نیز تغییر کرد. 
حجت‌الاسلام هاشمی اظهار کرد: پیچیدگی فعالیت دشمن به آنجا رسید که برای ضربه زدن به ایران جنگ‌های نیابتی و حملات تروریستی را در مرزهای ایران به راه انداخت.  
وی ادامه داد: برگزاری مراسم بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر و نکوداشت هفته دولت مستلزم برنامه‌ریزی‌ منسجم و در شأن این بزرگان است، بازخوانی و بازگویی اهداف انقلاب، آگاهی بخشی و انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی به نسل‌های بعد از جمله محورهایی است که در برنامه‌های گرامیداشت هفته دولت دنبال می‌شود. 
حجت‌الاسلام هاشمی تصریح کرد: تأکید بر وحدت و وفاق ملی، توصیف جنایات سازمان یافته تروریسم، معرفی سیره، منش و مکتب شهیدان رجایی و باهنر، توصیف دولت اسلامی، ترسیم الگوهای رفتاری نظام، بازخوانی منویات مقام معظم رهبری در رابطه با شهیدان رجایی و باهنر و تبیین ویژگی‌های دولت اسلامی در خصوص مقابله با تروریسم از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته دولت است. 
وی ادامه داد: اجرای حداقل یک ویژه برنامه در شهرستان‌ها ضروری است، در راستای اهداف هفته دولت در یکی از روزهای 6تا8شهریور با حضور اقشار مختلف مردم مراسمی در استانداری مرکزی برگزار می‌شود. برگزاری نشست‌های بصیرت افزایی، نشست‌های روشنگری در مساجد، دانشگاه‌ها و اماکن عمومی، تبیین درست واقعه 8 شهریور، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری، برپایی نمایشگاه عکس، معرفی چهره‌های تروریسم از رویکردهایی است که باید به آن توجه شود. 
این مقام مسئول گفت: 5مسجد شاخص شهرستان اراک در شب 8شهریور با حضور سخنرانان مطرح اجرای برنامه دارند. بیش از 200برنامه توسط اداره ورزش و جوانان در نظر گرفته شده است و مابقی برنامه‌ها به محض دریافت اعلام می شود. 
به گزارش ایکنا؛ مصطفی عرب، مدیرکل روابط عمومی استانداری مرکزی نیز در این جلسه اظهار کرد: دوم تا هشتم شهریور با نام هفته دولت نامگذاری شده است که همه ساله در این ایام برنامه‌های مختلفی جهت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای 8شهریور اجرا می‌شود. 
وی بااشاره به بازدید از خانواده معظم شهدا به ویژه شهدای دولت در این هفته، ابراز کرد: افتتاح پروژه‌های عمرانی و اقتصادی در این ایام با کمک دستگاه‌ها انجام می‌شود.  
عرب تصریح کرد: تاکنون 56 جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی با حضور زمانی‌قمی، استانداری مرکزی برگزار شده است، چشم اندازها و اهداف عمده اقتصادی، اشتغال و تولید به ویژه توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته محور این جلسات بوده است. 
عرب اظهار کرد: نشست خبری استاندار مرکزی، غبارروبی گلزار شهدا، تدارک ویژه برنامه به مناسبت روز کارمند، تکریم مقام شهدای کارمند، افتتاح پروژه‌های ورزشی و عمرانی، و... بخشی از برنامه‌های این ایام است.
captcha