آغاز ثبت نام پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) 96 در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3635529
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷

آغاز ثبت نام پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) 96 در چهارمحال و بختیاری

گروه اجتماعی: ثبت نام اینترنتی پیاده روی اربعین حسینی (ع) 96 در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری به نقل از روابط عمومی حج و زیارت استان کلیه مشتاقان زیارت اربعین می توانند با مراجعه مستقیم به سامانه اینترنتی سماح به نشانی samah.haj.ir و یا مراجعه به دفاتر مجاز زیارتی سطح استان نسبت به نام‌نویسی برای زیارت اربعین در سامانه مذکور اقدام نمایند.
بنابر این گزارش، در مرحله اول ثبت نام، متقاضیان با درج اطلاعات فردی خود و همراهان(هم‌گروهی‌ها) در سامانه سماح تاریخ تشرف و مرز خروجی خود برای عزیمت به کشور عراق را انتخاب می‌نمایند؛ همچنین در خصوص نحوه ثبت نام متقاضیان در سامانه سماح ذکر موارد ذیل ضروری است: 1) بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین کشور تنها افرادی می توانند ویزای اربعین دریافت و از مرز خارج شوند که در سامانه سماح ثبت نام کرده باشند. 2) بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین پوشش بیمه ای زائران اربعین اجباری بوده و ویزای اربعین برای کسانی صادر خواهد شد که تحت پوشش خدمات بیمه ای قرار گیرند. 3) پوشش بیمه ای و خدمات درمانی هلال احمر در داخل و خارج کشور در ایام اربعین صرفاً شامل زائرانی خواهد شد که در سامانه سماح ثبت نام کرده اند. 4)درهنگام ثبت نام در سامانه اولین نفر در هر گروه به عنوان سرگروه در سامانه موصوف تعریف می شود و کلیه موارد و نکات مهم در طول عملیات از طریق پیامک برای این فرد ارسال خواهد شدو همچنین افرادی که به صورت یک نفره در سامانه ثبت نام می نمایند خودشان به عنوان سرگروه در سامانه ثبت می شوند. 5) از آنجایی که مراسم پیاده روی اربعین حرکتی جمعی است، توصیه می شود زائران حتی المقدور بصورت گروهی برای حضور در این مراسم ثبت نام نمایند. 6) بر اساس ابلاغ وزارت محترم کشور مرز خروجی زائران برای عزیمت به عراق بر اساس استان محل سکونت زائران مشخص گردیده است . 7) بر اساس قوانین و مقررات جاری کشور عراق، گذرنامه متقاضیان زیارت اربعین باید دارای حداقل 6 ماه اعتبار از زمان خروج از مرز برای عزیمت به عراق باشد. لذا لازم است علاقمندان به زیارت اربعین بموقع نسبت به اخذ گذرنامه با اعتبار کافی اقدام نمایند. 
یادآوری می شود متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با مراجعه به سایت hajnews.ir و یا chb.haj.ir ویا شماره تلفن32240800 داخلی 11 تماس حاصل نمایند. 

captcha