استان مرکزی؛ میزبان کارگاه توانمندسازی سمن‌ها
کد خبر: 3645164
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
فارسیجانی خبر داد:

استان مرکزی؛ میزبان کارگاه توانمندسازی سمن‌ها

گروه اجتماعی: مشاور مدیرکل میراث فرهنگی گفت: تاکنون دو دوره آموزشی در استان‌های همدان و کرمانشاه برای توانمندسازی سمن‌ها برگزار شده و آبان‌ماه امسال نیز استان مرکزی میزبان سومین دوره کارگاه‌های توانمندسازی و آموزش تشکل‌های مردم‌نهاد خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، نشست هم اندیشی سازمان‌های مردم نهاد امروز اول مهر ماه با حضور نمایندگان 18 تشکل در میراث فرهنگی استان برگزار شد.
عباس فارسیجانی، مشاور مدیرکل میراث فرهنگی استان در این نشست گفت: ضرورت حضور تشکل‌ها در امور مختلف صورت جدی بیش از پیش حس می‌شود. حضور به جا و مقتدر سمن‌ها ضامن توسعه بینش جامعه در خصوص فرهنگ مهمانپذیری و گردشگری است. 
فارسیجانی گفت: برای عملکرد هرچه بهتر سمن‌ها برنامه‌هایی در خصوص توانمند سازی آنها در دستور کار است که از آن جمله می‌توان به کارگاه‌های آموزشی که در مهرماه برگزار می‌شود اشاره کرد. این کارگاه‌ها حاصل آموزش تعدادی از نمایندگان سمن‌ها در کارگاه‌های استان کرمانشاه است که اکنون این نمایندگان آموزش دیده اندوخته خود را در موضوعاتی از قبیل کار آفرینی و گردشگری به دیگران انتقال می‌دهند.
وی افزود: توانمندی سمن‌ها به توانمندی فکری جامعه در تمام امور می‌انجامد و این مهم با آموزش‌های مدون امکان پذیر است.در این راستا تاکنون دو دوره آموزشی در استان‌های همدان و کرمانشاه برگزار شده و به دلیل امتیازاتی که برای میزبان این دوره‌های آموزشی در نظر گرفته می‌شود امسال و در آبان‌ماه استان مرکزی میزبان سومین دوره کارگاه‌های توانمندسازی و آموزش تشکل‌های مردم نهاد خواهد بود.
مشاور مدیرکل میراث فرهنگی در پایان گفت: از مهمترین این امتیازات می‌توان به حضور 25 نماینده استان میزبان در کارگاه‌ها اشاره کرد که این امر باعث بالا بردن همگن سطح علمی و عملی نمایندگان بیشتری از سمن‌های استان مرکزی می‌شود و امیدواریم که با استفاده از این امتیازات بتوانیم گامی مؤثر در پیشبرد اهداف دولت در خصوص توانمند سازی سمن‌ها برداریم.
گفتنی است در حاشیه این نشست از یازده عضو مؤثر و فعال در برگزاری جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری توسط مشاور مدیرکل با تقدیم لوح تقدیر شد.
captcha