ارائه مستنداتی مبنی بر قانونی بودن ستاد عالی مسابقات قرآن
کد خبر: 3647263
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶

ارائه مستنداتی مبنی بر قانونی بودن ستاد عالی مسابقات قرآن

گروه مسابقات: مسئول کمیته نظارت و ارزیابی ستاد عالی مسابقات، ضمن ارائه برخی مستندات در مورد قانونی بودن ستاد عالی مسابقات و مصوبات آن، گفت: سازمان مدیریت طی نامه‌ شماره 653344 در تاریخ 13 مرداد 1395 توسط رئیس امور ساختارهای سازمان و دولت الکترونیک آن سازمان ابلاغ کرده‌ است که ایجاد دبیرخانه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور در سازمان اوقاف بلامانع است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ‌طی روزهای گذشته خبرها و گزارش‌های متعددی در مورد قانونی یا غیر قانونی بودن ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کریم کشور و همچنین مصوبات آن مطرح شد،‌ موضوعی که توسط نمایندگان دو گروه مخالف و موافق این ستاد تأیید و رد شد.

در جدیدترین اظهارات که توسط محمد انجم‌شعاع، مسئول کمیته نظارت و ارزیابی ستاد عالی مسابقات صورت گرفته و به نظر می‌رسد مستندترین آنها نیز باشد، قانونی بودن این ستاد و مصوبات آن به صورت مستند تشریح شده است.

محمد انجم‌شعاع، مسئول کمیته نظارت و ارزیابی ستاد عالی مسابقات، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا ضمن بیان پیشینه‌ای از ابلاغیه‌های مبنی بر تشکیل ستاد عالی مسابقات، گفت: ستاد عالی مسابقات یک سابقه دیرینه دارد یعنی دارای سابقه‌ای 21 ساله در فعالیت‌های قرآنی کشور است. اولین ابلاغیه این ستاد در روز نهم مهرماه سال 1375 طی نامه شماره 4124 توسط مرحوم «حسن حبیبی» معاون اول رئیس‌جمهور وقت ابلاغ شد.

وی افزود: برابر اسناد موجود در دبیرخانه ستاد عالی مسابقات قرآن کریم کشور ابلاغیه دوم نیز در تاریخ 17 اردیبهشت 1386 و بعد از درخواستی که صورت گرفته شده بود، در دوره «پرویز داوودی» معاون رئیس جمهور وقت ابلاغ شد. «عزت‌الله زارعی» که در آن دوره در دولت بودند طی نامه شماره 37212 خطاب به آقای «شیخ‌الاسلامی»، دبیر کمیسیون فرهنگی هیئت دولت اعلام کردند که طرح تشکیل ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور در جلسه 12 اردیبهشت 86 هیئت وزیران مطرح و کلیات آن تصویب و به کمیسیون فرهنگی ارجاع داده می‌شود. بنابراین کلیات تشکیل این ستاد در هیئت دولت اعلام شده است.

مسئول کمیته نظارت و ارزیابی ستاد عالی مسابقات قرآن کریم کشور بیان کرد: همچنین آقای شیخ‌الاسلامی در تاریخ 29 اردیبهشت 86 طی نامه‌ای به شماره 863983 این موضوع را به همه دستگاه‌های فرهنگی کشور برای ملاحظات در مورد آیین‌نامه آن، ابلاغ کردند. از جمله گیرندگان این نامه آقای «حسین صفار هرندی»، وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که نظر مثبت وزارت ارشاد نیز در مورد آن به دولت اعلام شده است. علاوه بر این آقایان «زاهدی» وزیر آموزش عالی، «ضرغامی»،‌ رئیس سازمان صداوسیما، «فرشیدی» وزیر آموزش و پرورش و حتی آقای «برقعی»، رئیس سازمان برنامه‌ریزی نظرات خودشان را به کمیسیون فرهنگی اعلام کرده بودند. علاوه بر اینکه سازمان مدیریت که یک مجرای قانونی بوده است پاسخ می‌دهد؛ آقای «موسوی» معاون حقوقی و امور مجلس ریاست جمهوری هم پاسخ آقای شیخ‌الاسلامی را اعلام می‌کند و متعاقب این جمع‌بندی، آقای «داوودی» معاون اول رئیس جمهور در تاریخ 12 تیر 86 به شماره 86-5088 ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور را ابلاغ می‌کند.

انجم‌شعاع خاطرنشان کرد: در جواب آن چیزی که گفته می‌شود واژه «عالی» نبوده است و اضافه شده است،‌ باید بگویم عین همین واژه در ابلاغیه وجود داشته و عنوان کامل آن «ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن» است. این واقعاً یک جفایی است که برخی دوستان می‌گویند واژه عالی را خودشان اضافه کرده‌اند، این واژه عالی در ابلاغیه وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی ستادهای مشابه دیگر در سیستم دولت ابلاغ شده است، گفت: از جمله این ستادها می‌توان به ستادی که در موضوع نماز شکل گرفته است، اشاره کرد. این ستاد تقریباً فرآیند ستاد عالی مسابقات را طی کرده است.

مسئول کمیته نظارت و ارزیابی ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور به گفت‌وگویی که روز گذشته توسط دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی صورت گرفته بود اشاره و ضمن بیان شفاف موضوعات در آن،‌ اظهار کرد: آنچه که در اسناد دبیرخانه موجود است در جلسه 57 در تاریخ 19 فروردین 1393 و همچنین جلسه 67 در تاریخ 20 دی 1394 با درخواست کمیسیون تبلیغ و ترویج این موضوع در مجمع مشورتی مورد بحث و در هر دو جلسه بر استمرار فعالیت این ستاد با عنوان ستاد عالی هماهنگی مسابقات تأکید و تحت عنوان یک کارگروه ذیل کمیسیون تبلیغ و ترویج مورد قبول واقع شد. 

انجم‌شعاع تصریح کرد: بر همین اساس حجت‌الاسلام حشمتی، دبیر کمیسیون تبلیغ و ترویج شورای توسعه فرهنگ قرآنی طی نامه‌ای به شماره 95/ 265104 در تاریخ 15 اسفند 95 در دو بند دو موضوع را اشاره کرده‌اند. عین جمله موضوع اول به این قرار است؛ «پیرو استفسار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از شورای توسعه فرهنگ قرآنی و پاسخ این شورا به نامه مربوطه، ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور با تصویب کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی در سال 1389 و تأیید در مجمع مشورتی به عنوان کارگروه تخصصی کمیسیون تعیین و تداوم فعالیت آن ستاد به تصویب رسیده است و فعالیت ستاد مذکور در سازمان اوقاف و امور خیریه بلامانع است».

پنجشنبه//ارائه مستنداتی مبنی بر قانونی بودن ستاد عالی مسابقات قرآن
برای مشاهده تصویر کامل اینجا کلیک شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در نامه فوق به موضوع دیگر به این شکل اشاره شده است که؛ «تمرکز آن ستاد در سال‌های گذشته بر چگونگی سازماندهی و برگزاری مسابقات سراسری و بین‌المللی سازمان اوقاف بوده و ورود ستاد به سایر مسابقات کمتر مورد توجه قرار گرفته است، لذا لازم است ترتیبی برای ساماندهی در کارگروه مسابقات دیگر صورت گیرد». علاوه بر این با توجه به اینکه برخی گفته‌اند سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید نظر می‌داده است، این سازمان نیز طی نامه‌ شماره 653344 در تاریخ 13 مرداد 1395 توسط رئیس امور ساختارهای سازمان و دولت الکترونیک ابلاغ کرده‌اند که ایجاد دبیرخانه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور در اوقاف بلامانع است. در انتهای این ابلاغیه آمده است که «مقتضی است دستور فرمائید شرح وظیفه دبیرخانه پیشنهادی به همراه پنج پست از محل تعیین شده مشخص گردد». یعنی سازمان مدیریت برای این دبیرخانه پنج پست قائل شده است و از نظر مجلس هم با توجه به بودجه سنواتی برای ساماندهی مسابقات قرآن کشور حتی در مراکز قانونی مسیر خود را طی کرده است. 

مسئول کمیته نظارت و ارزیابی ستاد عالی مسابقات قرآن کشور با تأکید بر اینکه هیچ خدشه‌ای به ستاد عالی از نظر قانونی وارد نیست، گفت: در جواب اینکه گفته شده است دبیر کمیسیون تبلیغ و ترویج شورای توسعه در جلسات اخیر ستاد عالی مسابقات حضور نداشته است نیز باید بگویم آخرین حضور حجت‌الاسلام حشمتی به عنوان معاون ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور در جلسه ستاد در تاریخ هفتم شهریورماه سال جاری برگزار شده،‌ ثبت شده است. 

انجم‌شعاع همچنین در پاسخ به این سوال که نقد دیگری که به ستاد عالی مسابقات وارد است بحث قبول نداشت ذیل کمیسیون بودن است، گفت: به هیچ وجه اینگونه نیست، یک نمونه از این گردش کارها پاسخ دبیر کمیسیون تبلیغ و ترویج به نامه شماره 392455 دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور است. ستاد عالی گامی فراتر بر نداشته و حداقل در زمان حضور حجت‌الاسلام حشمتی هیچ فراتر از چارچوبی وجود نداشته است.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۰۹ - ۱۶:۴۰
0
0
نامه ثبتی اتوماسیون سازمان اوقاف با مصاحبه معاون دبیرخانه شورای توسعه؟!!!!!!! این سردار عجب سرباز گوش به امری شده
captcha