600 مددجو در دارالقرآن‌های زندان استان مرکزی حافظ قرآن می‌شوند
کد خبر: 3650501
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰

600 مددجو در دارالقرآن‌های زندان استان مرکزی حافظ قرآن می‌شوند

گروه فعالیت‌های قرآنی: کارشناس فرهنگی اداره‌کل زندان‌های استان مرکزی گفت: 600 نفر از مددجویان در رشته حفظ یک جزء تا حفظ کل در دارالقرآن‌های این مرکز در حال آموزش هستند، حکم دو نفر از مددجویان نیز که اعدام بود با حفظ کل قرآن و با تأیید رئیس کل دادگستری به حبس ابد تقلیل یافت.

حجت‌الاسلام غلامرضا شرفی، کارشناس فرهنگی اداره‌کل زندان‌های استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: نزدیک به یک‌هزار و 600 مددجو در دوره‌های آموزش قرآن زندان‌های استان فعالیت مستمر دارند.
وی تصریح کرد: دوره جدید آموزش مددجویان از مهر سال جاری در رشته‌های مفاهیم، قرائت، حفظ در سطوح مختلف و حفظ موضوعی آغاز شده و تا 30 آذرماه که آزمون پایان دوره که گواهی نامه از سوی اداره‌کل زندان‌های استان صادر می‌شود ادامه دارد. دوره جدید نیز از دی‌ماه امسال آغاز به کار می‌کند.
حجت‌الاسلام شرفی ادامه داد: مجوز فعالیت دارالقرآن از اداره اوقاف استان اخذ شده است و پیرو این مجوز 12دارالقرآن در سطح استان از جمله 9 دارالقرآن در 9زندان، یک دارالقرآن در بند نسوان و دو دارالقرآن در زندان مرکزی فعالیت دارد.
وی ادامه داد: افراد واجدالشرایط بند سلامت که استعمال مواد مخدر ندارند یا محکومین مالی یا جرائم غیرعمد هستند گزینش شده و جهت حضور در دارالقرآن معرفی و سپس می‌توانند روزانه از کلاس آموزش دارالقرآن استفاده کنند. آموزش مددجویان برعهده مربیان بومی است، اما به مناسبت‌های مختلف از مربیان خارج از استان نیز استفاده می‌شود.
حجت‌الاسلام شرفی افزود: 600 نفر از مددجویان در رشته حفظ یک جزء تا حفظ کل در حال آموزش هستند، دو نفر از مددجویان حافظ کل که به جرم موادمخدر محکوم به اعدام بودند که با تأیید رئیس کل دادگستری استان، مدیرکل زندان و معاون فرهنگی حکم آنها به حبس ابد تقلیل یافت.
وی در پایان گفت: هدف اصلی دوره‌های قرآنی و حضور فعال مددجویان علاوه بر تشویق و کاستن مدت زمان حبس، ترویج سبک زندگی اسلامی و وارد شدن مبانی اخلاق قرآنی به زندگی مددجویان است.
captcha