وضعیت 602 کودک بازمانده از تحصیل استان مرکزی نامعلوم است
کد خبر: 3656914
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰
غلامی:

وضعیت 602 کودک بازمانده از تحصیل استان مرکزی نامعلوم است

گروه اجتماعی: معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی گفت: در آبان و اسفندماه سال گذشته طی دو مرحله آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل استان اعلام و در مجموع وضعیت 274 نفر شناسایی شد اما متأسفانه 602 دانش‌آموز هنوز شناسایی نشده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، علی محمد غلامی، معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش استان مرکزی در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان که امروز سوم آبان در استانداری برگزار شد، گفت: هر ساله توسط گروه آموزش ابتدایی و متوسط  اداره‌کل، جلساتی برای انسداد موالید بی‌سوادی تشکیل می‌شود . با توجه به اینکه پوشش حداکثری دانش‌آموزان در حوزه آموزش جز وظایف این نهاد است در همین راستا هر ساله کودکان بازمانده از تحصیل مورد بررسی دقیق این اداره قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: بر اساس اسناد بالادستی وظیفه داریم جلسات مستمری در خصوص انسداد موالید بی‌سوادی با حضور خانه‌های بهداشت، دهیاری‌ها و... برگزار تا جذب و پوشش حداکثری دانش‌آموزان را داشته باشیم.
غلامی با بیان اینکه 16 کلاس یک نفره در استان داریم، گفت: تشکیل 427 کلاس چند پایه تحصیلی تا 10 دانش‌آموز، بخشی از اقدامات ما در حوزه کودکان بازمانده از تحصیل است. از سال 92 تا پنج ماهه نخست امسال جذب خالص پایه اول ابتدایی را در استان شاهد بودیم که از 96.1 درصد در سال 92 به 98.56 درصد در سال 96 رسیده است علاوه بر آن پوشش تحصیلی در شش پایه ابتدایی از 98.3 درصد در سال 92 به 99.5 درصد در سال 96 رسیده است.
معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی  گفت: در آبان و اسفندماه سال گذشته طی دو مرحله، آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل استان توسط آموزش ابتدایی کشور اعلام شد که  آبان ماه یک‌هزار و 220 دانش‌ آموز و در اسفندماه 876 نفر اعلام شد.
وی بیان کرد: بر اساس پایشی که از مجموع یک‌هزار و 220 دانش آموز انجام شد 337 فارغ التحصیل، 344 نفر مشغول به تحصیل، 5 نفر کودک استثنایی دارای شرایط آموزش ناپذیر، 165 نفر مهاجرت به استان‌ها، 4 نفر بیماران صعب العلاج، 17 نفر اشتغال به کار، 21 نفر ازدواج، 13 نفر فوت، 253 نفر اتباع خارجه و مجموعاً 20 مورد شامل بد سرپرست و...بودند آمار، تعداد 21 نفر شامل 12 پسر و 9 دختر جذب تحصیل شدند و 19 نفر نیز هنوز شناسایی نشده است.
وی ادامه داد: در لیست اسفندماه نیز  3 نفر فارغ التحصیل، 52 نفر مشغول به تحصیل، 168 نفر دانش آموز استثنایی، 28 نفر مهاجرت به سایر استان‌ها، 5 نفر بیمار، 14نفر سایر مشکلات، شناسایی شد که  در مجموع توانستیم 274 نفر را شناسایی اما متاسفانه 602 نفر هنوز شناسایی نشده‌اند.
به گزارش ایکنا؛ زهرا فرجی، مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری مرکزی گفت: مباحثی که در بحث کودکان بازمانده از تحصیل مطرح است در برنامه جامع ملی کنوانسیون کودک که از سال گذشته توسط مرجع ملی کنواسیون حقوق کودک به استان‌ها ابلاغ شده، قرار می‌گیرد. بر اساس این برنامه در سطح کشور دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی اقدام به تدوین برش استانی برنامه ملی کرد که به تمام دستگاه‌های متولی استان ابلاغ شد.
وی در پایان گفت: بر اساس برش استانی برنامه ملی حقوق کودک شرح وظایف تمام دستگاه‌ها از جمله آموزش کودکان بازمانده از تحصیل به صورت تخصصی مشخص شده است.  با توجه به اینکه وظایفی در حوزه کودک به کارگروه امور بانوان و خانواده استانداری‌ها از سوی وزارت کشور و وزارت دادگستری محول شده است این کارگروه تاکنون جلسات و اقدامات موثری انجام داده است.
captcha