اجرای ۷۰۹ طرح اشتغال مددجویان کمیته امداد همدان
کد خبر: 3658871
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲

اجرای ۷۰۹ طرح اشتغال مددجویان کمیته امداد همدان

گروه اجتماعی: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان عنوان کرد: طی شش‌ماهه نخست امسال ۷۰۹ طرح اشتغال با اعتباری بالغ بر شش میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان از محل منابع داخلی کمیته امداد اجرایی شد.

شهرام عابدی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قران(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: ایجاد اشتغال پایدار ازجمله فعالیت‌های راهبردی این نهاد برای توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت است.
وی افزود: در نیمه نخست امسال هزار و ۶۲۱ مددجوی تحت حمایت از طریق طرح‌های اشتغال این نهاد در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری، صنایع‌دستی، طرح‌های صنعتی و معدنی و همچنین خدمات، صاحب شغل شده اند.
عابدی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال هزار و ۲۲۳ طرح اشتغال پایدار برای مددجویان متقاضی شغل ایجاد شده است، گفت: برای راه‌اندازی این طرح‌ها ۱۳ میلیارد و ۹۶۴ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان مستعد اشتغال پرداخت شد.
 معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان محل تأمین اعتبارات این تسهیلات را از محل منابع قرض‌الحسنه بانک‌های عامل، منابع داخلی کمیته امداد و صندوق توسعه ملی عنوان کرد و ادامه داد: البته بخشی از این طرح‌ها نیز به‌صورت تلفیقی از دو محل منابع بانک‌ها و همچنین منابع داخلی کمیته امداد تأمین اعتبارشده است.
عابدی عنوان کرد: در شش‌ماهه نخست امسال ۷۰۹ طرح اشتغال بااعتبار شش میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان از محل منابع داخلی کمیته امداد، ۵۱۱ طرح نیز از محل منابع قرض‌الحسنه بانک‌های عامل بااعتبار هفت میلیارد و ۶۱۹ میلیون تومان و سه طرح اشتغال بااعتبار ۱۰۵ میلیون تومان از محل منابع صندوق توسعه ملی تأمین‌شده است.
وی در ادامه به برنامه‌های حوزه اشتغال در نیمه دوم سال ۹۶ اشاره کرد و ادامه داد: در نیمه دوم سال در نظر داریم طرح‌های اشتغال مددجویان را در قالب توسعه مشاغل خرد و مشاغل خانگی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، کشاورزی، خدماتی و صنعتی پیگیری کنیم.
عابدی افزود: در سال ۹۶، ۷۷ میلیارد و ۱۰۲ میلیون تومان اعتبار برای اشتغال مددجویان اختصاص یافت که ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن از محل منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها و یک میلیارد و ۱۷۱ میلیون تومان نیز از محل منابع داخلی کمیته امداد ابلاغ‌شده است.
وی با یادآوری اینکه در نیمه نخست امسال از مجموع ۴۱ میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان بودجه ابلاغی به بانک‌ها تاکنون دو میلیارد و ۲۹۹ میلیون تومان آن جذب‌شده است گفت: این نهاد در تلاش است با رایزنی و گسترش همکاری با بانک‌ها، اعتبارات اشتغال مددجویان در سال ۹۶ را به‌طور صد درصد جذب کند.
عابدی یادآور شد: سال گذشته از طریق پرداخت تسهیلات اشتغال ۱۹ هزار و ۳۹۰ نفر دارای شغل شدند، این در حالی است که با احتساب وام‌ها و تسهیلات اشتغالی که در سال‌های گذشته به مددجویان پرداخت‌شده بود این نهاد توانست سه هزار خانوار را در سال ۹۵ از طریق توانمندسازی و خودکفایی از چرخه حمایت کمیته امداد خارج کند.
captcha