استفاده از ظرفیت روحانیان در پیشگیری از اعتیاد
کد خبر: 3665617
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴

استفاده از ظرفیت روحانیان در پیشگیری از اعتیاد

گروه جامعه: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد گفت: استفاده از ظرفیت روحانیان و مبلغان دینی به عنوان مدرس کارگاه‌‌های پیشگیری از اعتیاد با توجه به آشنایی این افراد با کار فرهنگی اثرگذاری بیشتری دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد استان که امروز، 30 آبان در اداره‌کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: یکی از اقدامات مهم در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد ورود افراد اثرگذار و قابل اعتماد به آموزش‌های پیشگیری به عموم افراد جامعه است. بر اساس نظر سنجی که در کشور مبنی بر اعتماد مردم به اقشار مختلف صورت گرفت، روحانیون و مبلغان دینی جز سه قشر اول قابل اطمینان هستند.
وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی علاوه بر وظایف ذاتی، با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر اقدامات فوق‌العاده دستگاه‌ها در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، استفاده از  ظرفیت روحانیون و مبلغ دینی در اقدامات و فعالیت‌های پیشگیری را در دستور کار خود قرار داده است.
حجت‌الاسلام قربان‌پور افزود: در تمام شهرستان‌های استان تاکنون بیش از پنج کارگاه در حوزه اعتیاد برگزار و به طور میانگین در هر کارگاه بیش از 40 نفر شرکت کرده و آموزش‌های لازم را دیده‌اند البته از روستاها نیز غافل نیستیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: مدرسین این کارگاه‌ها مبلغین و روحانیونی هستند که آموزش‌های تخصصی لازم را از قبل دیده بودند استفاده از ظرفیت روحانیون و مبلغین به عنوان مدرس اثر بخشی بیشتری بر مخاطب دارد همچنین بانوان مبلغ، مداحان، فعالان قرآنی و فرهنگی مساجد نیز برای تدریس کارگاهی تحت آموزش قرار گرفتند.
حجت‌الاسلام قربان‌پور در پایان بیان کرد: جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد این اداره‌کل با هدف رصد و ارائه راهکارهای فرهنگی با تکیه بر مبانی دینی برگزار و تلاش می‌شود با استفاده از ظرفیت‌ دین راهکار عملی در پیشگیری از این آسیب اجتماعی شود.
به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام داود چمانی، معاون فرهنگی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان نیز در ادامه این جلسه گفت: طی تفاهم نامه سازمان تبلیغات اسلامی با ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، این سازمان کارگاه‌هایی در حوزه آموزش و پیشگیری از حوزه اعتیاد در سراسر کشور برگزار می‌کند در استان مرکزی نیز سال گذشته علاوه بر 13 کارگاه سهمیه، 14 کارگاه دیگر برگزار کردیم.
وی در پایان گفت: در مجموع بالغ بر 19 میلیون و 500 هزار تومان برای 27 کارگاه استان مرکزی هزینه کردیم در حالیکه در سطح کشور 36 میلیون و 500 هزار تومان هزینه شده است این کارگاه‌ها از سال 90 تاکنون در سراسر کشور توسط سازمان تبلیغات اسلامی برگزار و از 40 کارگاه به 291 کارگاه در سال 95 رسیده است. تعداد افراد آموزش دیده نیز از 2 هزار نفر به 14 هزار و 550 نفر در سال 95 رسیده است.
captcha