ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه یک ضرورت است
کد خبر: 3670027
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۷

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه یک ضرورت است

کانون خبرنگاران نبأ: فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه یک ضرورت است، گفت: باید تلاش کرد این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، سردار نورعلی یاری، فرمانده انتظامی استان ایلام در دیدار با خانوادهای شهید «خیراله علی‌زمانی» و متوفی «صفدر مرادنژادی»، اظهار کرد: احترام و تکریم خانواده ایثارگران و شهدا یک تعارف نیست بلکه یک وظیفه و حقیقت است و همه ما باید افتخار کنیم که خادم ایثارگران و خانواده عزیز شهدا، جانبازان و آزادگان باشیم.

وی افزود: خانواده‌های شهدا میراثی گرانبها و الگویی برای انقلاب اسلامی هستند و دیدار از این خانواده‌ها موجب عزت و پالایش روح انسان می‌شود.

فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه امنیت و آرامش ایران اسلامی به سادگی حاصل نشده است، یادآور شد: امنیت امروز جامعه مرهون رشادت‌ها و از خود‌گذشتی شهدا و جانبازان است و همه مردم مدیون شهدا هستند.

وی در این دیدارها با بیان اینکه شهدا از جایگاه والایی در نزد خدا برخوردار هستند، گفت: شهدا رسالت خود را نسبت به این انقلاب به‌خوبی ادا کرده‌اند و امروز وظیفه ما جهت پاسداری از ارزش‌های ماندگار آنان سنگین است.

سردار یاری تصریح کرد: دیدار با خانواده معزز شهدا یک موهبت الهی است زیرا به برکت حماسه این عزیزان، ما نیز در کنار آنها درس صبر و پایداری، شجاعت و ایثار می‌آموزیم.

وی گفت: اقتدار کشور ما به خاطر استقامت و وجود روح شهادت در بین مردم است و خداوند هم پاداش استقامت را حیات طیبه ابدی قرار داده است.

یادآور می‌شود، ستوان‌یکم شهید خیرالله علی‌زمانی در یکم فروردین‌ماه ۱۳۶۰ در استان ایلام، شهرستان سرابله، دهستان آسمان‌آباد چشم به جهان گشود و در 21 مردادماه سال ۷۷ به استخدام نیروی انتظامی درآمد. وی در تاریخ 25 فروردین‌ماه سال ۹۳ در هنگام مأموریت در صالح‌آباد، شهرستان مهران به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر این شهید گرانقدر پس از انتقال به زادگاهش شهرستان سرابله بر روی دستان مردم شهیدپرور دهستان آسمان‌آباد تشییع و در گلزار شهدای این روستا به خاک سپرده شد.

فرهاد زمانی

 
captcha