نگاه پلیس به مسائل اجتماعی مسئولانه باشد
کد خبر: 3679856
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳

نگاه پلیس به مسائل اجتماعی مسئولانه باشد

کانون خبرنگاران نبأ: رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه اصلی‌ترین راهبرد ما خدمت به مردم است، بیان کرد: پلیس باید به ناهنجاری‌های اجتماعی نگاهی مسئولانه داشته باشد و تمام تلاشش را برای کاهش آنها به کار بندد.

 به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت در كارگاه آموزشی تكنيک‌های حل مسئله در تعارض زوجين با هدف پيشگيری از طلاق، بیان کرد: اعتقاد و باور من این است که دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها مجموعه‌ای مهم است که می‌تواند نقش اثرگذار در کاهش آسیب‌های اجتماعی و اختلافات خانوادگی و امثال آن داشته باشد.

وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تمام اتکال، حرکت و برنامه‌اش در راستای آموزه‌های اسلامی، قرآنی و دینی است؛ معتقد هستیم اسلام کامل‌ترین دینی است که خداوند به‌عنوان هدیه به ما تقدیم کرده است.

رئيس پليس پايتخت بیان کرد: اگر ما دین اسلام را به درستی بشناسیم، باید آن را در تمام شئون زندگی خود پیاده کنیم؛ قرآن به واسطه وجود مبارک نبی مکرم اسلام(ص) به انسان‌ها هدیه شد و کتاب زندگی و انسان‌ساز است و بایستی آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهيم که در این صورت خوشبخت‌ترین مخلوقات خداوند خواهیم بود.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: تمام مشکلات ما این است که درک درستی از اسلام، قرآن و نیز دستورات نبی مکرم اسلام(ص) نداریم و این معارضاتی که در ابناء بشر می‌بینیم ناشی از اين است كه درک درستی از آموزه‌های دین خود نداريم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تأكيد بر اينكه جمهوری اسلامی ایران بعد از 1400 سال به دست یک مرد بزرگ و خدایی که مردان و زنان، ایشان را همراهی کردند، پایه‌ریزی شد، اظهار کرد: مهم‌ترین نقطه اتکا این نظام، مردم هستند، بر اساس همين باور است که پلیس خود را خادم و خدمت‌گزار مردم می‌داند.

سردار رحیمی از کلانتری‌ها به‌عنوان مهم‌ترین رکن در نیروی انتظامی نام برد و افزود: بر این باور هستیم کلانتری‌ها، یک ناجای کوچک به شمار می‌آیند. بنابراین، نیروی انتظامی با راهبرد جامع محوری و مردم‌مداری به‌دنبال حل مشکلات مردم و ارائه خدمات بهتر به آنان است.

سردار رحيمی بیان کرد: تعداد اندکی افراد ناهنجار و ناصالح که کمتر از یک درصد جمعیت کشور است را داریم که با سرپنجه اقتدار پلیس روبه رو می‌شوند اما خیلی از افراد جامعه که بر اثر شرایط نامناسب و تربیت غلط دچار مشکل شدند با رحمت و رأفت پليس مواجه خواهند شد.

رئيس پليس پايتخت با تأكيد بر اينكه پليس، يار مهربان مردم است، عنوان کرد: نیروی انتظامی با تأسی از خط و مشی‌های ترسیم شده، موضوع جامعه‌محوری را مطرح کرده که مصداق بارز اين جامعه‌محوری و مردم‌مداری، مراکز مشاور و مددکاری است؛ در کلانتری‌های پایتخت روزانه صدها پرونده به این مراکز ارجاع  داده شده که اغلب آنها به صلح و سازش ماندگار و پایدار منجر می‌شود و این افتخاری بزرگ برای شما مسئولان و دست‌اندرکاران مشاوره و مددکاری و پلیس پایتخت است.

کلانتری‌ها باید ملجا و پناهگاه و پشتیبان مردم باشند

سردار رحيمی گفت: امروز کلانتری‌ها باید ملجا و پناهگاه و پشتیبان مردم باشند، جایگاه کلانتری‌ها در نزد مردم به‌عنوان مجموعه‌ای که تعارضات مختلف را حل می‌کنند، جایگاه والایی است و اداره مشاور و مددکاری در انجام این مسئولیت بزرگ نقش بزرگ و تأثيرگذاری را بر عهده دارد.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ با تأكيد بر اينكه شما با هنر خود می‌توانيد حتی افرادی که در مسیر خطا و انحراف افتاده‌اند را بازپروری کرده و به راه صواب دعوت كنيد، عنوان کرد: با ثواب‌ترین کار این است که بین زن و مردی که دچار مشکل شدند سازش ایجاد کنید که این كار ارزش والایی دارد.

اين مقام ارشد انتظامي بيان کرد: کار شما ماندگار و بزرگ است و جایگاه مهم و ارزشمندی داريد و اگر به درستی مأموریت خود را انجام دهید حجم كاری دستگاه قضائی و مجموعه پلیس كاهش خواهد يافت.

سردار رحيمی در پایان گفت: اصلی‌ترین راهبرد ما خدمت بهتر به مردم است و نگاه پلیس به ناهنجاری‌های اجتماعی باید نگاهی مسئولانه باشد.

فرهاد زمانی

captcha