انتقاد دبيرخانه شورای توسعه از تعلل وزارت ارشاد در توزیع بودجه‌های قرآنی استان‌ها
کد خبر: 3685244
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰

انتقاد دبيرخانه شورای توسعه از تعلل وزارت ارشاد در توزیع بودجه‌های قرآنی استان‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون هماهنگی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی با انتقاد دوباره از تعلل وزارت ارشاد در توزیع بودجه‌های قرآنی استان‌ها گفت: وزارت ارشاد در این زمینه عملاً نشان داد كه امانت‌داری خوبی نبود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، محمد انجم‌شعاع، معاون هماهنگی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی عصر چهارشنبه، 4 بهمن‌ماه در پنجمین نشست مجمع نمایندگان شورای گسترش فرهنگ قرآنی استان‌ها كه در شیراز برگزار شد، از تعلل معاونت قرآنی وزارت ارشاد در تخصیص بودجه‌های قرآنی استان‌ها باز هم گلایه كرد و گفت: علی‌رغم مصوبه کمیته تخصیص و تصریح و ابلاغ کتبی آن، این مهم هنوز تحقق نیافته است.
وی افزود: ‌علی‌رغم اینکه مخبر دزفولی در دو جلسه شورا و در دو دوره‌ای که هم حجت‌الاسلام حشمتی و هم فقهی‌زاده در آن حضور داشتند، تأكید كردند كه بودجه‌های قرآنی استان‌ها باید ظرف یك هفته تخصیص یابد، اما می‌بینیم بعد از گذشت 10 ماه هنوز انجام نشده است.
انجم شعاع اظهار كرد: مسیری که وزارت ارشاد برای واگذاری اعتبارات شورای استان‌ها کمیسیون انتخاب کرد بسیار اشتباه بود و عملاً نشان داد که وزارت ارشاد در این جهت امانت‌دار خوبی نبود و ما اشتباه کردیم زیرا علی‌رغم اینکه تأکید شده بود که این پول به موقع به شورا برود، در اختیار مؤسسات معین ارشاد قرار گرفته است كه کاملاً خلاف است و من هم به فقهی‌زاده گفتم كه پرداخت اعتبارات شورای استان به مؤسسات معین از نظر ما خلاف است و هیچ مورد را قبول ندارم و باید مشخص كنند كه بودجه كدام استان در اختیار اتحادیه قرار گرفته است.
معاون هماهنگی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی ادامه داد: تا این ساعت اعتبارات 95 هنوز واگذار نشده است و در وزارت ارشاد به طریق دیگری هزینه شده است كه از نظر ما قابل قبول نیست و بودجه 96 هم نیامده و 97 هم تصویب آیین‌نامه‌ای شده است.
انجم‌شعاع یادآور شد: با توجه به اینکه این اعتبارات به‌صورت یک دوازدهم واگذار می‌شود در این جلسه باید درباره آن‌ها تصمیم‌گیری شود و بعد از آن به كمیته ارجاع تخصیص داده شده و در نهایت تصمیم‌گیری انجام خواهد شد.
وی باز هم تأكید كرد كه طبق مصوبه کمیته تخصیص این پول باید در اختیار اتحادیه استان‌ها قرار می‌گرفت و اتحادیه استان هم برابر مصوبات شورای استان آن را هزینه می‌كرد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
کابر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۱۱/۰۵ - ۲۱:۱۳
0
0
باسلام خدمت باسعادت برادرعزیز وارجمند جناب آقای انجم شعاع / حقیر افتخار می کنم که شخصی مثل حضرتعالی در مجموعه شورا توسعه فعالیتهای قرآنی هستید شاید این تذکرات شما به داد موسساتی که از هیچ نهاد وارگان رسمی غیر رسمی پشتیبانی نمی شوند حق شان از این اعتبارات ناچیز داده شود
captcha