برپایی ۳۵۰۰ نمایشگاه «مدرسه انقلاب»
کد خبر: 3686363
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
علامتی خبر داد:

برپایی ۳۵۰۰ نمایشگاه «مدرسه انقلاب»

گروه جامعه: دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌ آموزان از برپایی بیش از سه هزار و ۵۰۰ نمایشگاه مدرسه انقلاب از ۱۲ تا ۲۲ بهمن‌ماه، با شعار انقلابی می‌مانیم خبر داد.

برپایی ۳۵۰۰ نمایشگاه مدرسه انقلاب با شعار انقلابی می مانیم
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، حامد علامتی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان امروز ۹ بهمن‌ماه، با حضور در نشستی خبری به تشریح برنامه‌های این اتحادیه به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: اتحادیه همزاد و جزو افتخارات انقلاب اسلامی ایران است.
 
وی دهه فجر انقلاب اسلامی را فرصتی تربیتی برای انتقال مفاهیم فرهنگی و دینی دانست و گفت: یکی از راه‌های درونی کردن فرهنگ، ایجاد فضای عمل مداوم و سهم دهی به مخاطب است.

علامتی به برگزاری نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب اشاره و عنوان کرد: ششمین دوره این نمایشگاه‌ها از ۱۲ تا ۲۲ بهمن‌ماه، در سه هزار و ۵۰۰ دبیرستان متوسطه دوم برگزار می‌شود. مجموعه فعالیت‌ها در قالب گروه‌های دانش‌آموزی و در راستای یک موضوع مشخص برپایه ابتکارات به روش روایتگری و نمایشگاهی اجرایی می‌شود.

وی به سه راهبرد انگیزه بخشی، بصیرت آفرینی و رفتار سازی و تجربه آفرینی که برای این دوره از نمایشگاه‌ها در نظر گرفته شده است اشاره و عنوان کرد: ششمین دوره نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب با شعار انقلابی می‌مانیم برپا می‌شود.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌ آموزان با بیان اینکه محصول محور بودن نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب از جمله ضرورت‌های موجود است، اظهار کرد: خروجی نمایشگاه باید یک محصول فرهنگی همچون کتاب، تئاتر، سرود، نرم افزار، مقاله، مجله و یا ..... باشد.
 
«دیروز ما»، «امروز ما» و «فردای ما»

علامتی محورهای ششمین نمایشگاه مدرسه انقلاب را «دیروز ما»، «امروز ما» و «فردای ما» خواند و گفت: در محور دیروز ما موضوعات مختلفی لحاظ شده است که از جمله می‌توان به «رستاخیز سقوط» که بررسی و نمایش فساد اقتصادی، سیاسی، وابستگی و سلطه پذیری حکومت پهلوی است اشاره کرد. همچنین «پرچمداران پایداری» به شخصیت و مبارزات مقام معظم رهبری، امام خمینی(ره)، شهدا و چهره‌های انقلابی و همچنین موضوع «شهر انقلابی من» به بررسی سوابق و اقدامات شهر، استان و نقش مردم در پیروزی انقلاب می‌پردازد. «پلاک ۶۰» نیز بررسی ترورها و عملیات‌های تروریستی را برعهده دارد.

 علامتی به تبیین موضوعات زیرمجموعه محور امروز ما پرداخت و گفت: «آفتاب ولایت» به بررسی نقش رهبری، «رویش‌ها» به تبیین دستاوردهای انقلاب در زمینه علمی و فناوری، «دیوار فریاد» با محوریت دشمن شناسی و راه‌های مقابله، «موج چهارم» به تبیین وظایف نسل چهارم، «مجاهدان سایبری» به بررسی بیانات رهبر انقلاب در مورد فضای مجازی، فرصت‌ها و تهدیدها و معرفی بازی‌ها و اپلیکیشن‌های مفید داخلی و «ققنوس» به ترسیم نقشه مدافعان حرم در حفظ آرمان‌های انقلاب اختصاص دارد.

علامتی در تبیین موضوعات محور فردای ما از در نظر گرفتن عنوان «انصارالمهدی» خبر داد و گفت: در این موضوع به ترسیم سیمای حکومت اسلامی در عصر ظهور پرداخته می‌شود. همچنین موضوع تمدن نوین اسلامی نیز در این بخش لحاظ شده است.
 
300 هزار دانش‌آموز در برگزاری این نمایشگاه مشارکت دارند

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان بخش ویژه نمایشگاه را شکل گیری گروه‌های سرود و محور جهان بدون ترور عنوان کرد و افزود: هر نمایشگاه باید یک گروه سرود داشته باشد. ۳۰۰ هزار دانش‌آموز در برگزاری این نمایشگاه مشارکت دارند و مربیان صرفاً به عنوان یاور عمل می‌کنند.

وی با بیان اینکه در بخش دختران بر اساس الگوی تعالی دختران الزامات خاصی در نظر گرفته شده است، گفت: به طور مثال به منظور حفظ حریم محرم و نامحرم و همچنین جلوگیری از فعالیت‌های سنگین، مربیان بیشتر به کمک دختران می‌آیند. همچنین در بحث موضوعات نیز به مباحثی همچون بازخوانی نقش خاندان پهلوی در تغییر هویت زن مسلمان، نقش زنان در تثبیت انقلاب، نقش همسران و مادران مدافع حرم و هویت بخشی به زنان لحاظ شده است.

وی از جمله برنامه‌های جانبی نمایشگاه انقلاب را نمایش فیلم‌های جشنواره عمار طی دهه فجر انقلاب اسلامی در مدارس برشمرد و گفت: طرح کندوی کتاب نیز به معرفی بهترین کتاب‌ها با موضوع انقلاب در حاشیه نمایشگاه می‌پردازد.

 علامتی از برگزاری مراسم افتتاحیه طی ۱۵ بهمن‌ماه، در مدرسه دخترانه شهید اول در مقطع متوسطه دوم با حضور نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان و معاون فرهنگی پرورشی وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: داوری‌های شهرستانی تا پایان فروردین‌ماه سال آینده و داوری‌های ملی تا تیرماه صورت می‌گیرد. همچنین از مدارس برتر طی شهریور‌ماه سال آینده، در قالب برگزاری کنگره ملی تجلیل به عمل می‌آید.
 
برگزاری جشن جوانه‌های امید

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در پایان از برگزاری جشن جوانه‌های امید برای دانش آموزان متوسطه اول طی دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.
captcha