یاد شهدای قرآنی فاجعه منا فراموش نشود
کد خبر: 3695834
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
آیت‌الله دری نجف آبادی:

یاد شهدای قرآنی فاجعه منا فراموش نشود

گروه فعالیت‌های قرآنی- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، در حاشیه بازدید از آزمون سراسری حفظ قرآن گفت: نام و یاد شهدای حافظ و قاریان منا که سه سال پیش در فاجعه‌ای دلخراش با زبان عبادت و ذکر به شهادت رسیدند باید زنده نگه داشته شود تا نوجوانان امروز و آیندگان از آنها درس بگیرند.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، در حاشیه بازدید از آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن اراک که امروز 10 اسفندماه همزمان با سراسر کشور برگزار شد در گفت‌وگو با ایکنا گفت: نام و یاد شهدای حافظ و قاریان منا که سه سال پیش در فاجعه‌ای دلخراش با زبان عبادت و ذکر به شهادت رسیدند باید زنده نگه داشته شود تا نوجوانان امروز و آیندگان از آنها درس بگیرند.
وی تصریح کرد: استان مرکزی استانی با سبقه قرآنی است، این خطه از ایران سرزمین امام(ره)، رهبری، کربلایی کاظم ساروقی است که می‌تواند مهد تربیت حفاظ، قاریان و مفسران قرآن باشد، خانواده‌ها باید در این عرصه تلاش بیشتری داشته باشند.
آیت‌الله دری نجف آبادی ادامه داد: حاج آقا نورالدین یکصد سال پیش در تبعید، زندان، گرفتاری و در سخت‌ترین شرایط جنگ جهانی اول 23 جلد تفسیر کتاب القرآن و العقل نوشته است این کتاب افتخاری بزرگ برای ما و به شبهات پاسخ داده است.
وی اضافه کرد: قطعا یکی از وظایف مهم فرزندان حضرت فاطمه(س)، امام، حاج آقا نوالدین، آیت‌الله اراکی و کربلایی کاظم ساروقی، حفظ، عمل و ترویج فرهنگ قرآنی است، باید کاری کنیم تا فرهنگ تلاوت در جامعه طنین انداز شود، اگر بخواهیم در برابر تهاجم دشمن از خود دفاع کنیم باید به قرآن پناه ببریم.
وی اظهار کرد: حافظانی که تازه قدم در این وادی گذاشته‌اند با توکل بر خدا و تمرکز حافظ کل شوند. از خدا بخواهند به آنان اخلاص داده وحفظ قرآن را سرمایه ابدی قرار دهند هیچ گنجینه‌ای به عظمت گنج قرآن نیست و هیچ ذخیره‌ای به قرآن نمی‌رسد اگر کارها حتی حفظ برای خدا باشد مطمئن باشند بهترین‌ها در انتظارشان خواهد بود و ظرف قلب‌هایشان برای درک معانی قرآن پاک و مطهر می‌شود. مسئولان نیز برای فعالیت‌های قرآنی غیرت و همت بیشتری داشته باشند./انتهای پیام

captcha