دست بالای ایران در جنگ تحمیلی اعتقادات دینی بود
کد خبر: 3706730
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶

دست بالای ایران در جنگ تحمیلی اعتقادات دینی بود

گروه سیاسی- فرمانده پدافند هوایی اراک گفت: در دوران 8 سال دفاع مقدس کشورهای عربی، غربی و آمریکایی داعیه دار فتح ایران بودند و پتانسیل نظامی خوبی هم داشتند اما ظرفیت دینی و مذهبی ما با وجود تجهیزات کم در برابر سلاح‌های پیشرفته آنها ایستادگی کرد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، امیر سرهنگ جعفر برزوعی، فرمانده پدافند هوایی اراک، امروز، 29 فروردین، به مناسبت گرامیداشت روز ارتش که در مرکز آموزش درجه داری حضرت علی اکبر(ع) اراک برگزار شد گفت: ارتش در طول 8سال دفاع مقدس 48هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده است، حماسه سازی‌های نیروی زمینی ارتش در عملیات‌های مختلف طریق القدس، فتح المبین و بیت‌المقدس و ... از قدرت بیان خارج است، نیرو زمینی ارتش در 8سال نبرد برای بازپس گیری و دفاع از حریم کشور خدمات بسیار ارزنده‌ای را از خود به یادگار گذاشت.
وی تصریح کرد: نیروهای ارتشی با اتحاد با دیگر نیروهای نظامی و مردمی اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران به دست نااهلان بیفتد. ارتش همواره برای حفظ تمامیت ارضی تلاش کرده و تا جان در بدن دارد از رهبری و آرمان‌های ایشان و امام دفاع می‌کند.
برزوعی در تشریح چگونگی انتخاب 29فروردین به نام روز ارتش اظهار کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب با توجه به اینکه ارتش حفظ تمامیت ارضی کشور و توسعه امنیت پایدار کشور برعهده داشت دشمنان قصد داشتند ارتش را در مقابل نظام نشان دهند و ادعا کردند که ارتش ادعای استقلال کرد که با هوشمندی امام راحل، شهد صیاد شیرازی و شهید فلاحی پیشنهاد شد تا حمایت ارتش از امام در قالب رژه به دشمنان فهمانده شود.
وی عنوان کرد: در روزهای اول فروردین سال 58 دستور رژه یگان‌های ارتش به رئیس ستاد وقت اعلام شد که در نهایت در روز 29فروردین با رژه نیروهای ارتشی این روز به نام روز ارتش نام گرفت و ارتش ثابت کرد در همه حال پشتیبان امام و رهبری است و برای توسعه امنیت پایدار و حفظ تمامیت ارضی از جان مایه می‌گذارد.
برزوعی در پایان گفت: در دوران 8سال دفاع مقدس کشورهای عربی و دیگر کشورهای غربی و آمریکایی داعیه دار فتح ایران بودند، آنها از پتانسیل نظامی خوبی برخوردار بودند اما ظرفیت دینی و مذهبی ما با وجود تجهیزات کم در برابر سلاح‌های پیشرفته آنان ایستادگی کرد و برگ زرینی را در کارنامه خود ثبت نمود.

انتهای پیام

captcha