ارسال 775 اثر از هنرمندان لرستانی به جشنواره «به لهجه شقایق»
کد خبر: 3713457
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷

ارسال 775 اثر از هنرمندان لرستانی به جشنواره «به لهجه شقایق»

گروه فرهنگی ـ معاون ادبیات و تاریخ ادار‌ه‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان از برگزاری جشنواره «به لهجه شقایق» در استان خبرداد و گفت: در بخش شعر 400 اثر، خاطره‌نویسی 300 اثر و داستان کوتاه 75 اثر در جشنواره به لهجه شقایق‎ها شرکت کرده‌اند

ارسال 775 اثر از هنرمندان لرستانی به جشنواره «به لهجه شقایق»

به گزارش ایکنا از لرستان، محمدتقی عزیزیان، معاون ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان جمعه، 21 اردیبهشت در جمع خبرنگاران، گفت: جشنواره «به لهجه شقایق» با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ارتقا سطح کیفی آثار ادبی دفاع مقدس، شناسایی و کشف استعدادهای جوان و تولید محتوا به منظور بهره‌برداری پژوهشگران ادبی در استان برگزار می‌شود.
وی با بیان این‌که در بخش شعر 400 اثر، خاطره‌نویسی 300 اثر و داستان کوتاه 75 اثر در جشنواره شرکت کرده‌اند، گفت: برگزیدگان هر بخش به تفکیک معرفی می‌شوند و به نفرات برتر هدایای نفیسی همراه با تندیس و لوح تقدیر اهدا می‌شود.
معاون ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان از آغاز پروژه مصاحبه با کبری حافظی، همسر شهید زنده سید نورخدا موسوی خبر داد و گفت: کتاب «تصمیم کبری» با مشارکت حوزه زنان در دفاع مقدس تالیف و منتشر می‌شود.
وی با اشاره به فعالیت‌های پیش‌رو ازجمله برگزاری جلسات ماهانه با نویسندگان کتاب‌های دفاع مقدس و برگزاری آزمون متقاضیان تدریس «آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس»، اضافه کرد: کتاب‌های حوزه دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به غرفه نشر صریر نمایشگاه کتاب تهران ارسال شده است.
وی با اشاره به تالیف و تدوین 16 عنوان کتاب با محوریت ادبیات، تاریخ و لشکرنویسی در دست اقدام است، افزود: تدوین و چاپ 24 عنوان کتاب که در جلسات شورای نشر مورد موافقت اعضا قرار گرفته 70 درصد پیشرفت داشته است.
عزیزیان با بیان این‌که با نهادهای کتابخانه‌ای در برگزاری نشست کتابخوانی همکاری داشته‌ایم، تصریح کرد: کتب تولیدی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان را برای معرفی به این سازمان‌ها ارسال کرده‌ایم.

انتهای پیام

captcha