برگزاری جشنواره «به لهجه شقایق» در لرستان پس از دو سال وقفه
کد خبر: 3713859
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
ناصرپور خبرداد:

برگزاری جشنواره «به لهجه شقایق» در لرستان پس از دو سال وقفه

گروه فرهنگی ـ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان با اشاره به این‌که جشنواره «به لهجه شقایق» در قالب هنر، شعر و ادبیات استانی به‌صورت سالیانه برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره با هدف انتقال و ماندگاری ارزش‌ها از نسل‌های گذشته به نسل‌های بعد، بعد از دو سال وقفه امسال برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره «به لهجه شقایق» در لرستان پس از دو سال وقفه

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الله ناصرپور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان با اشاره به برگزاری جشنواره «به لهجه شقایق»، گفت: این جشنواره در قالب هنر، شعر و ادبیات استانی به صورت سالیانه برگزار می‌شود.
وی با بیان این‌که این جشنواره‌ها ابزاری برای انتقال ارزش‌ها به نسل‌های بعد هستند، افزود: این جشنواره در دو سال اخیر به‌علت مشکلاتی برگزار نشده است؛ ولی با پیگیری‌های لازم، امسال با همکاری معاونت ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان برگزار خواهد شد.
ناصرپور با اشاره سخن مقام معظم رهبری مبنی‌بر این که «دوران دفاع مقدس را حقیقتاً باید گرامی شمرد، زیرا آن دوران باعث حیثیت ملت، عزت ملت، امنیت و استقلال کشور شد و مطمئناً اگر این هشت سال نبود، کشور نه از عزت، نه از سلامت و نه از استقلال و آزادی برخوردار نبود»، گفت: آن‌چه باعث ماندگاری و بقای نظام و انتقال ارزش‌های این قطعه تاریخ نورانی می‌شود، برگزاری همین جشنواره‌ها است.
مدیرکل اداره حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان اضافه کرد: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با زبان ادبیات و هنر با تکیه بر فرهنگ بومی استان به‌منظور انتقال ارزش‌ها به نسل‌های آینده برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha