۵ درخت کهنسال استان مرکزی ثبت ملی شد
کد خبر: 3721814
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

۵ درخت کهنسال استان مرکزی ثبت ملی شد

گروه اجتماعی - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در نامه‌هایی جداگانه مراتب ثبت ۵ درخت کهنسال استان را ابلاغ کرد.

5 درخت کهنسال استان ثبت ملی شد

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مدیر کل میراث فرهنگی استان گفت: ثبت آثار طبیعی در کنار آثار تاریخی و ناملموس نه تنها یک رسالت اجتماعی جهت حفظ و پاسداشت آنهاست بلکه هر یک، پتانسیلی بالقوه برای توسعه گردشگری مناطق، روستاها و شهرهای میزبان است.
سید محمد حسنی افزود: آن آثار زین‌پس ضمن رعایت حقوق مالکانه، تحت نظارت و حمایت سازمان میراث فرهنگی کشور هستند و تدوین ضوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم این اثر بر عهده این سازمان خواهد بود به همین جهت هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت این آثار شود، ممنوع است.
وی در پایان گفت: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در نامه‌هایی جداگانه مراتب ثبت درخت گردوی کهنسال قیمازخانه روستای طراران به شماره 452، درخت چنار کهنسال محله سرگذر محلات به شماره 455، درخت گردوی کهنسال لطف علی روستای طراران به شماره 451، درخت چنار کهنسال ابوالعلی به شماره 454 و درخت گردوی کهنسال دره سی سوارآباد شماره 453 به استاندار مرکزی ابلاغ کرد.
انتهای پیام

captcha