تبیین محورهای کنگره شعر دفاع مقدس/ توجه به رویدادهای روز جهان اسلام
کد خبر: 3735766
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵

تبیین محورهای کنگره شعر دفاع مقدس/ توجه به رویدادهای روز جهان اسلام

گروه ادب ــ عضو شورای سیاست‌گذاری کنگره شعر دفاع مقدس با تبیین محورهای کنگره شعر دفاع مقدس اظهار کرد: تلاش کردیم که حرف جدیدی برای گفتن پس از شش سال وقفه داشته باشیم و رویدادهای روز جهان اسلام را مورد توجه قرار دهیم.

 تبیین محورهای کنگره شعر دفاع مقدس/ توجه به رویدادهای روز جهان اسلامرضا اسماعیلی، عضو شورای سیاست‌گذاری کنگره شعر دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ درباره تعیین محورهای این کنگره عنوان کرد: در تعیین محورها تلاش شده است که به نیازهای روز توجه شود و موضوعات جدید را مورد توجه قرار دهیم. از جمله این موضوعات می‌توان به مقاومت و پایداری در بعد بین‌الملل اشاره کرد که با توجه به اتفاقات جهان اسلام و رویداد خیزش‌ و برپایی مبارزات مردمی در کشورهای اسلامی و در مبارزه با خودکامگی کشورهای استعماری تعریف شده است و می‌توان از آنها در این رویکرد بهره گرفت.

وی با اشاره به اینکه وقفه شش ساله در برپایی این کنگره عاملی است که رویکرد جدید و نگاهی نو به موضوع داشته باشیم،‌ افزود: مطالبات عمومی باید مورد توجه قرار گیرد و مباحثی که در این رابطه مطرح شده است بیانگر این دغدغه بود که تلاش کنیم که موضوعات مناسب با نیازهای روز را برگزار کنیم.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه کنگره صرف برگزاری نباید برپا شود، ادامه داد: جلساتی به این منظور برگزار شد که نظرات مطلوبی نیز مطرح شده است و بعد از جمع‌بندی نظرات به این نتیجه می‌رسیم که تلاش کنیم در حوزه مخاطب‌شناسی سرمایه‌گذاری بیشتری کنیم.

وی به تحت پوشش قرار دادن دانشگاهیان و جوانان در این رابطه اشاره و عنوان کرد: در فراخوان از جامعه دانشگاهی و جوانان درخواست می‌شود که آثارشان را به دبیرخانه این کنگره ارسال کنند. بحث مدافعان حرم یکی از موضوعات این جشنواره است که در مرکز توجه جای دارد.

اسماعیلی توجه به همسران، مادران، خواهران و بانوان شهید را از دیگر محورهای این حوزه برشمرد و گفت: ایستادگی و مقاومت در برابر جهانخواران و زورگویان از محورهای این دوره به شمار می‌آید. دعوت به پایداری، ایستادگی و مقاومت در برابر جنگ‌افروزان در ابعاد مختلف از دیگر محورهای این حوزه به شمار می‌آید.  

وی با بیان اینکه جلسات به خوبی پیش رفته است،‌ اظهار کرد: این کنگره در نیمه اول اسفندماه برگزار می‌شود و در این راستا تلاش می‌کنیم که از جشنواره‌زدگی فاصله بگیریم و راهکارهایی را بیابیم که شاهد رقابت سالم و تاثیرگذار در این عرصه باشیم.

اسماعیلی عنوان کرد: کسانی که می‌خواهند اثری را عرضه و تولید کنند در این رویداد می‌توانند با انگیزه‌های ارزنده‌تری دست به تولید اثر بزنند. جشنواره‌زدگی آسیب فراوانی به این حوزه وارد کرده است و نمی‌خواهیم به این حوزه دامن بزنیم و از این رو به دنبال راهکار فاصله گرفتن از این آفت‌ها هستیم که کنگره در مسیری درست طی طریق کند.

انتهای پیام

captcha