در مسابقات سراسری قرآن، چهره فرهنگی استان مرکزی تبیین شود
کد خبر: 3738142
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
علی‌اکبر کریمی:

در مسابقات سراسری قرآن، چهره فرهنگی استان مرکزی تبیین شود

گروه فعالیت‌های قرآنی - نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: همه مردم و مسئولان می‌توانند با بهره‌گیری از این‌بازه زمانی از اقتصاد و صنعت گرفته تا فرهنگ غنی، این خطه از کشور را معرفی کند. این فرصت مغتنم است تا چهره فرهنگی استان و منزلت این استان در حوزه فرهنگ و قرآن را تبیین کنیم.

در مسابقات سراسری قرآن، چهره فرهنگی استان مرکزی تبیین شود

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، علی‌اکبر کریمی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، امروز، 22مرداد در دیدار با حجت‌الاسلام دلاوری، مدیرکل اوقاف استان و حجت‌الاسلام حسینخانی رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف که در سالن جلسات اداره کل اوقاف برگزار شد گفت: مرحله سراسری مسابقات قرآن اوقاف یکی از مهم‌ترین رویدادهای قرآنی کشور است که برگزاری آن برای همه اهمیت بسیار دارد؛ لذا همه برای برگزاری شایسته تلاش مضاعف می‌کنند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ما برای معرفی استان، ظرفیت‌ها و ایجاد فضای رقابتی نیاز به فرصت هستیم و مسابقات قرآن بهترین فرصت است که پتانسیل‌های استان در عرصه ملی و بین‌المللی معرفی شود. همه مردم و مسئولان می‌توانند با بهره‌گیری از این‌بازه زمانی از اقتصاد و صنعت گرفته تا فرهنگ غنی، این خطه از کشور را معرفی کند.
کریمی اظهار کرد: متأسفانه در ماه‌های گذشته صنایع استان و واحدهای تولیدی با مشکلاتی مواجه بود و همین عامل باعث شد که نام اراک با تظاهرات کارگری قرین شده و این مهم برای شأن و منزلت اجتماعی و فرهنگی استانی که مهد مفاخر و نخبگان کشور در حوزه ادب و هنر و قرآن است مطلوب نیست و این فرصت مغتنم است تا چهره فرهنگی استان و منزلت این استان در حوزه فرهنگ و قرآن را تبیین کنیم.
عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استفاده از مسابقات برای ایجاد حال و هوای معنوی در استان است. قرآن به عنوان ذخیره مهم بشریت وظایفی خطیر را بر دوش همه به ویژه مسلمانان گذارده است تا از جایگاه این مصحف شریف پاسداری و در ترویج آن تلاش کنیم.
کریمی اضافه کرد: مسابقات قرآن اوقاف می‌تواند این دستاورد معنوی را برای مردم استان داشته باشد که حال و هوای استان را متحول کند. به نظر بنده فضاسازی برای مسابقات کمی دیر شده است اما باید از همین فرصت باقی مانده درست استفاده کرده و از ظرفیت مساجد، مجامع دانشگاهی، مدارس و حوزه‌های علمیه استفاده کرد.
وی با تأکید بر حضور پررنگ رسانه در حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی، گفت: صدا و سیما در خلال تمام برنامه‌ها مسابقات قرآن اوقاف را به عنوان رویداد فرهنگی تبلیغ کند. برای حضور مردم در مساجد باید تبلیغات کافی قبل از برپایی محافل انس با قرآن صورت گیرد تا تمام ذهن‌ها به مسابقات قرآن معطوف شود. بهتر است بنرها در ورودی شهر و پوسترهای تبلیغاتی در مساجد نصب شود تا نمود کافی داشته باشد. برگزاری جلسات قرآنی نیز مکمل تبلیغات خواهد بود.
کریمی بیان کرد: مسابقات قرآن اوقاف بهترین فرصت برای معرفی چهره‌ها و شخصیت‌های قرآنی استان است، ویژه برنامه‌ای برای معرفی این افراد تهیه و پخش شود. از اختصاص غرفه‌ای با نام کربلایی کاظم ساروقی نباید غفلت کرد، کربلایی کاظم معجزه استان هستند و حضور قاریان و حافظان و حتی داوران در ساروق به شناخت هر چه بیشتر این حافظ کمک می‌کند. حتی می‌توان برای معرفی کربلایی کاظم در دکور برنامه جانمایی کرد.
وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی جنبی در کنار مسابقات قرآن، تصریح کرد: برنامه‌ریزی در حوزه فعالیت‌های جنبی به جذابیت و ماندگار شدن این رخداد مهم قرآنی کمک می‌کند، می‌توان برای شرکت‌کنندگان در این مسابقات بازدید از اماکن تاریخی همچون بیت قدیمی امام راحل در خمین، دیدار با خانواده شهدای قرآنی، حضور در اماکن زیارتی، شخصیت‌های برجسته قرآنی و دینی را برنامه‌ریزی کرد.
کریمی تأکید کرد: توجه دادن رسانه‌ها به این رویداد بسیار حائز اهمیت است و لازم است کمیته اطلاع‌رسانی هرچه زودتر فعال شود و رسانه‌ها قوی‌تر وارد عمل شوند تا موج رسانه‌ای هم برای اطلاع‌رسانی و هم پوشش مسابقات شکل گیرد. رسالت همه ماست که برگزاری هرچه بهتر را در دستور کار قرار دهیم و دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های اراک همت کنند مسابقات به نحو احسن برگزار شود. نباید اجازه دهیم فضای استان و بازتاب بیرونی شرایط استان شرایط منفی را متبادر کند. همچنین از برگزاری جلسات و محافل قرآن در پارک‌ها غافل نباشید.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha