مراسم عزاداری‌ حسینی به دور از بدعت برگزار شود
کد خبر: 3745671
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹

مراسم عزاداری‌ حسینی به دور از بدعت برگزار شود

گروه اجتماعی - فرمانده انتظامی البرز با تاکید بر رعایت اصالت مراسم عزاداری حسینی، گفت: نباید بدعت‌های نابجا وارد این آیین فرهنگی مذهبی شود.

مراسم عزاداری‌ حسینی به دور از بدعت برگزار شود

عباسعلی محمدیان در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: پلیس استان البرز بر حسب وظیفه به دنبال ایجاد فضایی مناسب توام با امنیت برای برگزاری هرچه با شکوه تر مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان کربلا حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.
وی خاطرنشان کرد: در شرایط حساس کنونی و دشمنی دیرینه استکبار جهانی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ضرورت دارد که عزاداران حسینی با تامل بیشتر به حادثه بزرگ عاشورا بنگرند و از شیوه‌های غیرمتعارف و توام با خرافه که سبب خدشه دار شدن دین می‌شود، خودداری کنند.
این مسئول افزود: امروز اتاق فکر دشمن برای به انحراف کشیدن باورهای شیعه برنامه‌ریزی کرده و پروژه شیعه انگلیسی و اسلام آمریکایی را دنبال می‌کند.
محمدیان گفت: برنامه‌های اجرایی درماه محرم باید به گونه‌ای باشد که اصالت مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان کربلا حفظ شود و بدعت‌های نابجا وارد این آیین فرهنگی مذهبی نشود.
فرمانده انتظامی استان البرز بیان کرد: استفاده از برخی ابزار و ادوات موسیقی و نمادهایی که ریشه محکمی در تاریخ برگزاری مراسم عزاداری سید الشهدا(ع) ندارند یا انجام برخی کارها که سیمای خشنی از شیعه و اسلام را به نمایش می‌گذارند بدعت‌هایی است که ما را از اصل حرکت بزرگ و انقلابی عاشورایی دورمی کند.
وی از مسئولان هیات‌های مذهبی خواست قبل از حرکت دسته‌ها در خیابان ها به منظور جلوگیری از هرگونه بی نظمی و راهبندان، مسیرهای حرکت عزاداران را به کلانتری و پلیس راهنمایی و رانندگی محل اعلام کنند.
این مسئول همچنین بر ضرورت رعایت شئون اسلامی به خصوص رعایت حجاب بانوان و پوشش مناسب آقایان به منظور حفظ حرمت شعائر دینی و شکوه ماه محرم تاکید کرد.
محمدیان بر ارزش‌های والای این ماه بزرگ و نهضت عاشورایی تاکید کرد و گفت: ماه با ارزش محرم فرصت مناسبی برای شناسایی فرهنگ عاشورایی به جوانان است که همه در این مهم مسئول هستند.
انتهای پیام

captcha